הבדלים בין גרסאות בדף "כיוון המיטה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 446 בתים ,  14:45, 1 ביוני 2018
שורה 29: שורה 29:
== שיטת הזוהר והמקובלים ==
== שיטת הזוהר והמקובלים ==
מובא ב'''זוהר''' פרשת במדבר [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=43168&st=&pgnum=5 (קיז א)], שהנותן מטתו בין צפון לדרום הויין ליה בנים זכרים. וב'''מגן אברהם''' (ז) הבין שהכוונה שרוחב המיטה יהיה בין צפון לדרום, אך ראשה ומרגלותיה למזרח ולמערב. וב'''פרי מגדים''' (אשל אברהם ז) הסביר דבריו, שמילת 'בין' הכוונה המטה עצמה ולא ראשה ומרגלותיה, ולכן יש לפרש כן גם בגמרא. אמנם העיר שרש"י לא פירש כן, מפני שלא ירד לפרש מילת 'בין'.
מובא ב'''זוהר''' פרשת במדבר [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=43168&st=&pgnum=5 (קיז א)], שהנותן מטתו בין צפון לדרום הויין ליה בנים זכרים. וב'''מגן אברהם''' (ז) הבין שהכוונה שרוחב המיטה יהיה בין צפון לדרום, אך ראשה ומרגלותיה למזרח ולמערב. וב'''פרי מגדים''' (אשל אברהם ז) הסביר דבריו, שמילת 'בין' הכוונה המטה עצמה ולא ראשה ומרגלותיה, ולכן יש לפרש כן גם בגמרא. אמנם העיר שרש"י לא פירש כן, מפני שלא ירד לפרש מילת 'בין'.
בתשובת '''שב יעקב''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1474&st=&pgnum=14 (ג ד"ה וכן משמע)] ביאר לדעת הזוהר, שצריך הראש להיות לצד מערב והרגלים לצד מזרח. ועל פי הפסוק 'שמאלו תחת ראשי וימינו תחבקני', צריך שיהיה האיש בצד דרום והאישה בצד צפון, וכך שמאלו של האיש תחת ראש האשה.


== שלחן ערוך ואחרונים ==
== שלחן ערוך ואחרונים ==

תפריט ניווט