הבדלים בין גרסאות בדף "להיכנס שני פתחים בבית הכנסת"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 17: שורה 17:
<BR/>'''רבנו יונה''' (ד א ד"ה לעולם) הביא פירושו של רש"י, אך כותב שזהו דווקא בזמנם שלא היו להם מקומות קבועים בבית הכנסת, אבל עכשיו שיש מקומות קבועים ויושב במקומו הקבוע, אין פגם בכך שיושב סמוך לפתח. ובסוף דבריו הביא גם שיש מפרשים שזהו שהות זמן לפני התפילה.
<BR/>'''רבנו יונה''' (ד א ד"ה לעולם) הביא פירושו של רש"י, אך כותב שזהו דווקא בזמנם שלא היו להם מקומות קבועים בבית הכנסת, אבל עכשיו שיש מקומות קבועים ויושב במקומו הקבוע, אין פגם בכך שיושב סמוך לפתח. ובסוף דבריו הביא גם שיש מפרשים שזהו שהות זמן לפני התפילה.


ה'''ריטב"א''' (ח א ד"ה אלא אימא) כתב את שני הפירושים, אלא שביאר הטעם שנראה כמי שרוצה לצאת ואינו נהנה מישיבת בית הכנסת, דווקא לפירוש השני של התוספות, שצריך שהישהא שיעור שני פתחים, וכתב עוד טעם לזה, שכשמתפלל מיד שנכנס, הוא דרך הדיוטות. כדבריו העתיק ה'''שיטה מקובצת''' (ד"ה אלא),  
ה'''ריטב"א''' (ח א ד"ה אלא אימא) כתב את שני הפירושים, אלא שאת הטעם שנראה כמי שרוצה לצאת ואינו נהנה מישיבת בית הכנסת, כתב דווקא לפי הפירוש השני (של התוספות), שצריך שהישהא שיעור זמן של שני פתחים. וכן כתב עוד טעם לזה, שכשמתפלל מיד שנכנס, הוא דרך הדיוטות. כדבריו העתיק ה'''שיטה מקובצת''' (ד"ה אלא),  
<BR/>גם ה'''כלבו''' (יא ד"ה חייב אדם) כתב את שני הפירושים לדינא.  
<BR/>גם ה'''כלבו''' (יא ד"ה חייב אדם) כתב את שני הפירושים לדינא.  


תפריט ניווט