9,976
עריכות
שורה 20: | שורה 20: | ||
<BR/>וכן '''רבנו יונה''' (ד ב ד"ה לעולם) אחר שכתב כדברי התוספות שיש לקרוא תרגום ירושלמי במקום שישנו, כתב שלגבי פסוקים שאין להם תרגום כלל, אפשר שיש לקראם פעמיים, אך אפשר גם שצריך לאמרם ג' פעמים, ולא הכריע. | <BR/>וכן '''רבנו יונה''' (ד ב ד"ה לעולם) אחר שכתב כדברי התוספות שיש לקרוא תרגום ירושלמי במקום שישנו, כתב שלגבי פסוקים שאין להם תרגום כלל, אפשר שיש לקראם פעמיים, אך אפשר גם שצריך לאמרם ג' פעמים, ולא הכריע. | ||
בספר '''כנסת הגדולה'''{{מקור}}, הביא בשם '''רבנו בחיי'''{{מקור}} | בספר '''כנסת הגדולה'''{{מקור}}, הביא בשם '''רבנו בחיי'''{{מקור}} הסבר אחר למה הגמרא נקטה 'עטרות ודיבון' ולא 'ראובן שמעון', לפי שבשמות אלו יש זכר לעבודה זרה, והוה אמינא שאין לקראם תרגום, קמ"ל שלא חיישינן לזה. | ||
<BR/>כעין זה כתב ה'''טורי זהב''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x1491 (רפה א)] ליישב דעת רש"י שהגמרא נקטה עטרות ודיבון לרבותא, שאפילו שאין בהם קדושה, יש לקראם, קל וחומר לראובן ושמעון. | <BR/>כעין זה כתב ה'''טורי זהב''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x1491 (רפה א)] ליישב דעת רש"י שהגמרא נקטה עטרות ודיבון לרבותא, שאפילו שאין בהם קדושה, יש לקראם, קל וחומר לראובן ושמעון. | ||