הבדלים בין גרסאות בדף "ערלה וספק ערלה בחוץ לארץ"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{להשלים|כל הסוגיה=כן}}
{{להשלים|כל הסוגיה=כן}}
{{מקורות|ערלה ג ט; קידושין א ט|קידושין לח ב-לט א||מאכלות אסורות י יא-יב|יורה דעה רצד ח-י}}
{{מקורות|ערלה ג ט; קידושין א ט|קידושין לח ב-לט א|ערלה ג ז|מאכלות אסורות י יא-יב|יורה דעה רצד ח-י}}
== משניות וגמרא ==
== משניות וגמרא ==
ה'''משנה''' בקידושין (א ט) אומרת שכל מצוה שאינה תלויה בארץ (אלא חובת הגוף כגון שבת ותפילין וכד') נוהגת בין בארץ ובין בחוצה לארץ, ואילו כל מצוה שתלויה בארץ (כגון תרומות, מעשרות, לקט שכחה ופאה וכד') אינה נוהגת אלא בארץ חוץ מערלה וכלאים.  
ה'''משנה''' בקידושין (א ט) אומרת שכל מצוה שאינה תלויה בארץ (אלא חובת הגוף כגון שבת ותפילין וכד') נוהגת בין בארץ ובין בחוצה לארץ, ואילו כל מצוה שתלויה בארץ (כגון תרומות, מעשרות, לקט שכחה ופאה וכד') אינה נוהגת אלא בארץ חוץ מערלה וכלאים.  
שורה 49: שורה 49:


== שלחן ערוך ואחרונים ==
== שלחן ערוך ואחרונים ==
מרן ה'''שלחן ערוך''' (יורה דעה רצד ט) פסק כפי הבנתו בבית יוסף את דעת הרמב"ם, שבסוריא מותר ליקח ענבים הנמכרות חוץ לכרם שהוא ודאי ערלה, ובתנאי שלא ידע שהובאו מאותו הכרם. ובחוץ לארץ מותר אפילו יודע שהובאו מאותו הכרם, ובלבד שלא יראה את הגוי בוצר. וכרם שהוא ספק ערלה מותר לגמרי בסוריא ובחוצה לארץ.


== הערות שוליים ==
== הערות שוליים ==

תפריט ניווט