9,908
עריכות
(יצירת דף עם התוכן "{{מקורות|פסחים ב ב|פסחים כח א-כט ב|||}} חמץ של ישראל או של נכרי שעבר עליו הפסח, אם נותר באכילה...") |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{בעבודה}} | |||
{{מקורות|פסחים ב ב|פסחים כח א-כט ב|||}} | {{מקורות|פסחים ב ב|פסחים כח א-כט ב|||}} | ||
חמץ של ישראל או של נכרי שעבר עליו הפסח, אם נותר באכילה או בהנאה. | חמץ של ישראל או של נכרי שעבר עליו הפסח, אם נותר באכילה או בהנאה. | ||
== | == המקורות התנאיים == | ||
ה'''משנה''' (פסחים ב ב) אומרת שחמץ של נכרי שעבר עליו הפסח מותר בנאה, ואילו חמץ של ישראל שעבר עליו הפסח אסור בהנאה, שנאמר: "לא יראה לך שאור". | |||
ה'''גמרא''' (פסחים כח א) מנסה להבין לפי איזה תנא שנויה משנה זו. שכן מצאנו מחלוקת תנאים משולשת לגבי זמן איסור חמץ: | |||
*ר' יהודה - האוכל חמץ בתוך הפסח עובר על איסור לאו וכרת, ואילו האוכל בערב פסח משש שעות ולמעלה, וכן לאחר הפסח עובר עליו בלאו. | |||
*ר' שמעון - האוכל חמץ לפני הפסח או לאחר שעבר עליו הפסח אינו עובר עליו בלא כלום, ואילו האוכל בפסח עצמו עובר בלאו ובכרת. | |||
*ר' יוסי הגלילי - |