הבדלים בין גרסאות בדף "חמץ שעבר עליו הפסח"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 985 בתים ,  11:56, 31 במרץ 2019
שורה 46: שורה 46:


ה'''שלחן ערוך''' (תמח א) פסק בפשיטות שחמץ של גוי מותר אפילו באכילה לאחר הפסח.
ה'''שלחן ערוך''' (תמח א) פסק בפשיטות שחמץ של גוי מותר אפילו באכילה לאחר הפסח.
<BR/>לגבי הבעיה שהעלה בעל העיטור באנשים שמקבלים חמץ מנכרי ביום אחרון של פסח, כתב השלחן ערוך (ב) שלא יקבל ממנו הישראל וגם שלא יהיה ניכר מתוך מעשיו שחפץ בו, וטוב גם שיאמר שאינו רוצה שיקנה לו רשותו. בדברים אלו בעצם דוחה מרן את דעת בעל העיטור מהלכה, ופוסק כדברי הרא"ש והטור, שאין לגזור בגלל זה איסור על כל הנאה מחמץ של גוי שעבר עליו הפסח, אלא אותו אדם שמקבל חמץ מגוי, לא יקבלנו בפסח.
מדברים אלו למדו הפוסקים שחמץ של ישראל שעבר עליו הפסח הוא אפילו אם היה ברשותו רק שעה אחת בתוך הפסח ואפילו ביום טוב האחרון (של גלויות) שהוא רק מדרבנן, אפילו הכי נאסר החמץ בהנאה.


== ביטל חמצו קודם הפסח ==
== ביטל חמצו קודם הפסח ==

תפריט ניווט