9,838
עריכות
שורה 33: | שורה 33: | ||
# מתוך נסיון של תחרויות קודמות, '''חשוב להדגיש''' - אין לכתוב מאמר תורני, 'חבורה', מחקר או תשובה הלכתית וכד', אלא אך ורק בסגנון '''סיכום סוגיה'''. כלומר, בצורה פשוטה ביותר, תמצות הגמרא ושיטות הפוסקים באופן כרונולוגי, החל במקורות הקדומים כפי השתלשלות הסוגיה, עד לאחרונים. באופן כללי, ככל שהסוגיה תהיה צמודה להדרכה שבדף [[עזרה:מדריך לכתיבת סוגיות|הזה]], כך יגדלו סיכוייה לזכות. כדאי מאוד גם לקרוא על [[ויקיסוגיה:ויקיסוגיה|'''מטרות האתר''']]. | # מתוך נסיון של תחרויות קודמות, '''חשוב להדגיש''' - אין לכתוב מאמר תורני, 'חבורה', מחקר או תשובה הלכתית וכד', אלא אך ורק בסגנון '''סיכום סוגיה'''. כלומר, בצורה פשוטה ביותר, תמצות הגמרא ושיטות הפוסקים באופן כרונולוגי, החל במקורות הקדומים כפי השתלשלות הסוגיה, עד לאחרונים. באופן כללי, ככל שהסוגיה תהיה צמודה להדרכה שבדף [[עזרה:מדריך לכתיבת סוגיות|הזה]], כך יגדלו סיכוייה לזכות. כדאי מאוד גם לקרוא על [[ויקיסוגיה:ויקיסוגיה|'''מטרות האתר''']]. | ||
# אין לכתוב ביטויים בגוף ראשון, למשל: 'נראה לענ"ד', 'והנראה בעיני', 'וחשבתי לתרץ', 'עלה בדעתי' וכיו"ב. לעומת זאת ניתן לכתוב: 'ונראה ליישב', 'וניתן לתרץ' וכיו"ב. | # אין לכתוב ביטויים בגוף ראשון, למשל: 'נראה לענ"ד', 'והנראה בעיני', 'וחשבתי לתרץ', 'עלה בדעתי' וכיו"ב. לעומת זאת ניתן לכתוב: 'ונראה ליישב', 'וניתן לתרץ' וכיו"ב. | ||
# אין לצטט מקורות | # אין לצטט מקורות מילה במילה, אלא לסכם אותם בשפה מובנת ובתמצות האפשרי. | ||
# יש לציין מקורות מדוייקים עם פירוט של שם הספר, סימן או פרק, סעיף וכו'. את שם המקור (כגון: גמרא, רמב"ם, ראבי"ה, קצות החושן וכד') יש לכתוב בהדגשה. את ההפנייה המדוייקת יש לכתוב בלא הדגשה בתוך סוגריים מעוגלים. לדוגמא: '''סמ"ג''' (לא תעשה סח), '''חזון איש''' (אורח חיים לב ג) '''יביע אומר''' (א יד ב). אין צורך לכתוב את המילים 'פרק', 'סימן', 'סעיף' וכד'. | # יש לציין מקורות מדוייקים עם פירוט של שם הספר, סימן או פרק, סעיף וכו'. את שם המקור (כגון: גמרא, רמב"ם, ראבי"ה, קצות החושן וכד') יש לכתוב בהדגשה. את ההפנייה המדוייקת יש לכתוב בלא הדגשה בתוך סוגריים מעוגלים. לדוגמא: '''סמ"ג''' (לא תעשה סח), '''חזון איש''' (אורח חיים לב ג) '''יביע אומר''' (א יד ב). אין צורך לכתוב את המילים 'פרק', 'סימן', 'סעיף' וכד'. | ||
# יש לחלק את הסוגיה הנכתבת לכותרות ולכותרות משנה, על פי הנושאים המדוברים בה. סוגיה שתהיה כתובה ברצף ולא תחולק לכותרות-כותרות משנה-פיסקאות וכו', לא תהיה נוחה לקריאה ולא תיבדק. | # יש לחלק את הסוגיה הנכתבת לכותרות ולכותרות משנה, על פי הנושאים המדוברים בה. סוגיה שתהיה כתובה ברצף ולא תחולק לכותרות-כותרות משנה-פיסקאות וכו', לא תהיה נוחה לקריאה ולא תיבדק. |