הבדלים בין גרסאות בדף "שתים כהלכתן ושלישית אפילו טפח"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 20: שורה 20:
==== פירוש 'כנגד היוצא' ====
==== פירוש 'כנגד היוצא' ====
'''רש"י''' (ו ב ד"ה כנגד היוצא) מפרש שכנגד היוצא הכוונה שצריך להניח את הטפח בזווית שהמחיצה כלה, שאם הניח השתיים בצד צפון ומזרח, יש להעמיד את הטפח הנוסף בסוף צד צפון כנגד רוח מערב, או בסוף צד מזרח כנג רוח דרום.
'''רש"י''' (ו ב ד"ה כנגד היוצא) מפרש שכנגד היוצא הכוונה שצריך להניח את הטפח בזווית שהמחיצה כלה, שאם הניח השתיים בצד צפון ומזרח, יש להעמיד את הטפח הנוסף בסוף צד צפון כנגד רוח מערב, או בסוף צד מזרח כנג רוח דרום.
<BR/>אמנם ה'''ריטב"א''' (ו ב ד"ה אותו טפח) כתב שדעת רש"י זצריך להניח את הטפח כנגד הצד הפרוץ בסופו, שאם הניח שתיים בצד צפון ומזרח, יש להניח את הטפח בפינה הדרומית מערבית, כנגד רוח מערב או כנגד רוח דרום.
<BR/>אמנם ה'''ריטב"א''' (ו ב ד"ה אותו טפח) כתב שדעת רש"י שצריך להניח את הטפח כנגד הצד הפרוץ בסופו, שאם הניח שתיים בצד צפון ומזרח, יש להניח את הטפח בפינה הדרומית מערבית, כנגד רוח מערב או כנגד רוח דרום.
<BR/>כדברי רש"י שלפנינו פירש גם '''המאור הקטן''' (ב א ד"ה אותו טפח).
<BR/>הרמב"ן ב'''מלחמות השם''' (ב ב) סובר שכנגד הוא כפי שפירש הריטב"א בדעת רש"י
 
==== פירוש ראש תור ====
מדברי '''רש"י''' (ז א ד"ה ויעמידנו) נראה שראש תור הכוונה להעמיד את הטפח באלכסון מול הזווית של שתי הדפנות האחרות. למשל, אם הדפנות השלמות מונחות מערב וצפון, יש לו להניח את הטפח באלכסון בקרן דרומית מזרחית, שאז הטפח נראה נוטה לשתי מחיצות וננראה כארבע דפנות.
<BR/>


=== סוכה העשויה כמבוי ===
=== סוכה העשויה כמבוי ===

תפריט ניווט