631
עריכות
(הנחת תפילין וציצית) |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{מקורות|[https://www.sefaria.org.il/Berakhot.13a.16-21 ברכות יג ע"א]|[https://www.sefaria.org.il/Berakhot.13b.26-14a.6 ברכות יג ע"ב], [https://www.sefaria.org.il/Berakhot.14a.20-14b.10 ברכות יד ע"א], [https://www.sefaria.org.il/Berakhot.21b.2-7 ברכות כא ע"ב]||[https://www.sefaria.org.il/Mishneh_Torah%2C_Reading_the_Shema.2.15-16 קריאת שמע ב טו-טז]|[https://www.sefaria.org.il/Shulchan_Arukh%2C_Orach_Chayim.66 או"ח סימן ס"ו]}} | {{מקורות|[https://www.sefaria.org.il/Berakhot.13a.16-21 ברכות יג ע"א]|[https://www.sefaria.org.il/Berakhot.13b.26-14a.6 ברכות יג ע"ב], [https://www.sefaria.org.il/Berakhot.14a.20-14b.10 ברכות יד ע"א], [https://www.sefaria.org.il/Berakhot.21b.2-7 ברכות כא ע"ב]||[https://www.sefaria.org.il/Mishneh_Torah%2C_Reading_the_Shema.2.15-16 קריאת שמע ב טו-טז]|[https://www.sefaria.org.il/Shulchan_Arukh%2C_Orach_Chayim.66 או"ח סימן ס"ו]}} | ||
מתי מותר לאדם הקורא קריאת שמע | מתי מותר לאדם הקורא קריאת שמע להפסיק כדי לומר שלום ולהשיב או כדי לומר דברים שבקדושה? בשביל מה מותר להפסיק? | ||
== הדין במשנה ובגמרא == | == הדין במשנה ובגמרא == | ||
שורה 40: | שורה 40: | ||
== הפסקה בה' אלהיכם אמת == | == הפסקה בה' אלהיכם אמת == | ||
=== מחלוקת ראשונים === | === מחלוקת ראשונים === | ||
בגמרא | בגמרא {{בספריא|Berakhot.14a.21|ברכות יד.}} מובאת דעת ר' יהודה שבין ויאמר לאמת ויציב לא יפסיק, ונפסק בגמרא ובראשונים שהלכה כר' יהודה.<br> | ||
נחלקו הראשונים בהבנת דברי ר' יהודה: | נחלקו הראשונים בהבנת דברי ר' יהודה: | ||
* ה'''רמב"ם''' | * ה'''רמב"ם''' {{בספריא|Mishneh_Torah%2C_Reading_the_Shema.2.17|הלכות ק"ש פ"ב הי"ז}} מפרש שלא יפסיק - הכוונה כמו שבאמצע לא יפסיק, כלומר שכן מפסיק בשביל לשאול מפני היראה ולהשיב מפני הכבוד. | ||
* '''רבינו יונה''' <small>([https://www.sefaria.org.il/Rif_Berakhot.8a.2?lang=he&p2=Rabbeinu_Yonah_on_Berakhot.8a.2&lang2=he ח. מתני])</small> , וה'''תוספות''' פירשו שלא יפסיק - הכוונה שלא יפסיק בכלל. אפילו בשביל דברים שבאמצע אפשר להפסיק בשבילם.<br> | * '''רבינו יונה''' <small>([https://www.sefaria.org.il/Rif_Berakhot.8a.2?lang=he&p2=Rabbeinu_Yonah_on_Berakhot.8a.2&lang2=he ח. מתני])</small> , וה'''תוספות''' פירשו שלא יפסיק - הכוונה שלא יפסיק בכלל. אפילו בשביל דברים שבאמצע אפשר להפסיק בשבילם.<br> | ||
* ה'''רא"ש''' <small>([https://www.sefaria.org.il/Rosh_on_Berakhot.2.8.1 פסקי הראש ב ח])</small> מסתפק ופוסק שלא יפסיק כלל - אלא אומר אמת ויציב ואח"כ יפסיק כמו באמצע פרק, כי אין להפסיק אלא במילת אמת.<br> | * ה'''רא"ש''' <small>([https://www.sefaria.org.il/Rosh_on_Berakhot.2.8.1 פסקי הראש ב ח])</small> מסתפק ופוסק שלא יפסיק כלל - אלא אומר אמת ויציב ואח"כ יפסיק כמו באמצע פרק, כי אין להפסיק אלא במילת אמת.<br> |