הבדלים בין גרסאות בדף "מוקצה מחמת חסרון כיס"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תיקוני לשון
(הרחבה)
(תיקוני לשון)
שורה 12: שורה 12:
<BR />בפירוש מהותו של חרבא דאושכפי פירש רש"י שהוא סכין של רצענים. ולגבי פירוש סכינא דאשכבתא נחלקו הראשונים: לדעת '''רש"י''' שם פירושו סכין של קצבים. אך ה'''תוספות''' (ד"ה וסכינא) כתבו  שיש מפרשים שהוא סכין של שוחטים שמקפידים עליה שלא תיפגם, וכן כתב ה'''רא"ש''' (יז ד). כמו כן  הוסיף הרא"ש מספר כלים לרשימה:  סכין של מילה איזמל של ספרים וסכין של סופרים, וכתב שכיון שמקפידים מלעשות בהם תשמיש אחר אסור לטלטלם בשבת.
<BR />בפירוש מהותו של חרבא דאושכפי פירש רש"י שהוא סכין של רצענים. ולגבי פירוש סכינא דאשכבתא נחלקו הראשונים: לדעת '''רש"י''' שם פירושו סכין של קצבים. אך ה'''תוספות''' (ד"ה וסכינא) כתבו  שיש מפרשים שהוא סכין של שוחטים שמקפידים עליה שלא תיפגם, וכן כתב ה'''רא"ש''' (יז ד). כמו כן  הוסיף הרא"ש מספר כלים לרשימה:  סכין של מילה איזמל של ספרים וסכין של סופרים, וכתב שכיון שמקפידים מלעשות בהם תשמיש אחר אסור לטלטלם בשבת.


עוד מבואר ב'''גמרא''' (שבת קנז א) שאף שהלכה כר' שמעון שמתיר [[טלטול נר בשבת]], בזה מודה לאיסורא מפני שהוא מוקצה מחמת חסרון כיס.
עוד מבואר ב'''גמרא''' (שבת קנז א) שאף שהלכה כר' שמעון המתיר [[טלטול נר בשבת]], מודה הוא  לר' יהודה לאסור טלטול מוקצה מחמת חסרון כיס.


===ארזי ואשוחי===
===ארזי ואשוחי===
4

עריכות

תפריט ניווט