הבדלים בין גרסאות בדף "סדר פרשיות התפילין"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 33: שורה 33:
ה'''רמב"ם''' במשנה תורה (תפלין ג ה) כתב את סדר הפרשיות כרש"י - קדש, והיה כי, שמע, והיה אם. ובשו"ת '''פאר הדור''' {{היברובוקס|23523|40|יט}} כתב שבתחילה היו לו תפילין כסדר שהויות באמצע (כר"ת), ושכן דעת הרי"ף בתשובה, אך הרבה גאונים חלקו על זה, וגם פתחו את התפילין של רבנו האי גאון ומצאו שמסודרות כסדר שבתורה. <BR/>ועוד הוסיף שבתפילין של יד לדברי הכל הם כסדר שבתורה, ודין הוא שיהיו התפלין שוות בסידורן, שהרי מובא בגמרא שמי שיש לו שני תפילין של ראש, טולה עור על אחד מהם ומניחם על ידו.
ה'''רמב"ם''' במשנה תורה (תפלין ג ה) כתב את סדר הפרשיות כרש"י - קדש, והיה כי, שמע, והיה אם. ובשו"ת '''פאר הדור''' {{היברובוקס|23523|40|יט}} כתב שבתחילה היו לו תפילין כסדר שהויות באמצע (כר"ת), ושכן דעת הרי"ף בתשובה, אך הרבה גאונים חלקו על זה, וגם פתחו את התפילין של רבנו האי גאון ומצאו שמסודרות כסדר שבתורה. <BR/>ועוד הוסיף שבתפילין של יד לדברי הכל הם כסדר שבתורה, ודין הוא שיהיו התפלין שוות בסידורן, שהרי מובא בגמרא שמי שיש לו שני תפילין של ראש, טולה עור על אחד מהם ומניחם על ידו.
   
   
גם ב'''שימושא רבא''' המובא ברא"ש {{היברובוקס|37966|679|לט}}, כתוב שהסדר הוא כפי שיטת רש"י.
גם ב'''שימושא רבא''' המובא ברא"ש {{היברובוקס|37966|679|לט}}, כתוב שהסדר הוא כפי שיטת רש"י. וב'''הגהות מיימוניות''' (תפילין ג ג) הביא שכן פסק רבנו שמחה.
 
והרא"ש כתב שכשיטת רבנו תם כתבו גם '''רבנו חננאל''' (סנהדרין פט ב) ורב האי ורב שרירא גאון, ושכן הוא בתשובות הגאונים על שם רבנו יוסף טוב-עלם.


== האם צריך להניח שני זוגות תפילין ==
== האם צריך להניח שני זוגות תפילין ==

תפריט ניווט