הבדלים בין גרסאות בדף "ברכת הים הגדול"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסר בית אחד ,  ביום שני בשעה 05:39
←‏מהו הים הגדול: כנדצ"ל. ואגב יש לדון אם לכתוב "לחם חמודות" כמו שכתוב כאן, או "דברי חמודות" כפי שקרוי בדפוסים המאוחרים
(←‏מהו הים הגדול: לא הבנתי מה הכוונה "עב"??)
(←‏מהו הים הגדול: כנדצ"ל. ואגב יש לדון אם לכתוב "לחם חמודות" כמו שכתוב כאן, או "דברי חמודות" כפי שקרוי בדפוסים המאוחרים)
שורה 30: שורה 30:
ה'''בית יוסף''' הביא דברי הרא"ש בתשובה, ואחר כך הביא דברי ר' יונה, אך ב'''שלחן ערוך''' (רכח א) כתב שהים הגדול הוא הים שעוברים בו לארץ ישראל ולמצרים.  
ה'''בית יוסף''' הביא דברי הרא"ש בתשובה, ואחר כך הביא דברי ר' יונה, אך ב'''שלחן ערוך''' (רכח א) כתב שהים הגדול הוא הים שעוברים בו לארץ ישראל ולמצרים.  
<BR/>ותמהו המפרשים למה שינה מרן מדברי הרא"ש בתשובה שהוא עצמו הביאם בבית יוסף, ששם כתוב מפורש שים הגדול הוא האוקיאנוס ולא הסמוך לארץ ישראל. ב'''פרישה''' (ג) תלה זאת בגירסה משובשת של התשובה שהיתה לפני הבית יוסף.
<BR/>ותמהו המפרשים למה שינה מרן מדברי הרא"ש בתשובה שהוא עצמו הביאם בבית יוסף, ששם כתוב מפורש שים הגדול הוא האוקיאנוס ולא הסמוך לארץ ישראל. ב'''פרישה''' (ג) תלה זאת בגירסה משובשת של התשובה שהיתה לפני הבית יוסף.
<BR/>ב'''לבוש''' נמשך אחר דברי מרן בבית יוסף, וכתב שהים הגדול הוא ים אוקיינוס שעוברים בו לארץ ישראל. וב'''לחם חמודות''' (לז) השיג עליו וכתב שמרן שלא דייק בהבנת הרא"ש
<BR/>ב'''לבוש''' נמשך אחר דברי מרן בבית יוסף, וכתב שהים הגדול הוא ים אוקיינוס שעוברים בו לארץ ישראל. וב'''לחם חמודות''' (לז) השיג עליו וכתב שמרן לא דייק בהבנת הרא"ש.
<BR/>ה'''מגן אברהם''' (רכח א) הכריע כדברי הלחם חמודות שיש לברך ברכה זו דווקא על אוקיינוס, ודלא כהבית יוסף והעולת תמיד שכתבו לברך על הים של ארץ ישראל, ושכן מוכח בתשובת הרא"ש.
<BR/>ה'''מגן אברהם''' (רכח א) הכריע כדברי הלחם חמודות שיש לברך ברכה זו דווקא על אוקיינוס, ודלא כהבית יוסף והעולת תמיד שכתבו לברך על הים של ארץ ישראל, ושכן מוכח בתשובת הרא"ש.


51

עריכות

תפריט ניווט