הבדלים בין גרסאות בדף "מיגו דהעזה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 29 בתים ,  18:28, 30 במאי 2016
שורה 134: שורה 134:
==פסיקת האחרונים==
==פסיקת האחרונים==


ה'''דרכי משה''' וה'''סמ"ע''' בשם ה'''ר"ן''' פוסקים שאין אומרים מיגו דהעזה. והביא הש"ך שכן דעת ה'''נימוקי יוסף'''.
הביא ה'''ש"ך''' ([http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9726&st=&pgnum=72 פב, כללי מיגו אות ו]) דברי '''דרכי משה''' וה'''סמ"ע''' בשם ה'''ר"ן''', וכן דעת ה'''נימוקי יוסף''', שאין אומרים מיגו דהעזה.
השיג עליהם ה'''ש"ך''' באריכות והוכיח בשם ראשונים רבים דאמרינן מיגו דהעזה. ופסק ה'''ש"ך''' שאמרינן מיגו דהעזה כדי להיפטר ממון ואין אומרים מיגו דהעזה כדי להיפטר משבועה. והביא הש"ך שכן פסק גם ה'''ריב"ש''' בסימן שצב. וכך פסק גם בספר '''קצות החושן''' ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=8994&st=&pgnum=28 פב, יד]).
והשיג עליהם ה'''ש"ך''' באריכות, והוכיח בשם ראשונים רבים דאמרינן מיגו דהעזה. ופסק ה'''ש"ך''' שאמרינן מיגו דהעזה כדי להיפטר ממון ואין אומרים מיגו דהעזה כדי להיפטר משבועה. וכך פסק גם בספר '''קצות החושן''' ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=8994&st=&pgnum=28 פב, יד]).


ה'''אמרי ברוך''' תמה על השגת הש"ך, שהרי גם הנמו"י מודה שלעניין ממון אמרינן מיגו דהעזה, וכל מה שאמר הנמו"י שלא אמרינן מיגו דהעזה הוא רק לעניין שבועה, כהסבר בסוגיית 'עיזי דאכלי חושלא' מדוע צריך התובע להישבע, אך לא לעניין ממון.  
ה'''אמרי ברוך''' תמה על השגת הש"ך, שהרי גם הנמו"י מודה שלעניין ממון אמרינן מיגו דהעזה, וכל מה שאמר הנמו"י שלא אמרינן מיגו דהעזה הוא רק לעניין שבועה, כהסבר בסוגיית 'עיזי דאכלי חושלא' מדוע צריך התובע להישבע, אך לא לעניין ממון.  
171

עריכות

תפריט ניווט