הבדלים בין גרסאות בדף "מיגו דהעזה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 4 בתים ,  11:54, 7 ביוני 2016
שורה 96: שורה 96:
ה'''פני יהושע''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14634&st=%D7%A9%22%D7%9A&pgnum=126 ב"ק קז א ד"ה לא דמי]) חולק על תירוץ זה של הש"ך וכותב שסברת תירוץ זה קשה בעיניו, וגם מעיר כי ביאורו של הש"ך אינו הולם ללשון התוספות.
ה'''פני יהושע''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14634&st=%D7%A9%22%D7%9A&pgnum=126 ב"ק קז א ד"ה לא דמי]) חולק על תירוץ זה של הש"ך וכותב שסברת תירוץ זה קשה בעיניו, וגם מעיר כי ביאורו של הש"ך אינו הולם ללשון התוספות.


===ביאור התוספות עפ"י תירוץ הש"ך השני וה'פני יהושע'===
===ביאור התוספות עפ"י תירוץ הש"ך השני והפני יהושע===
לכן תירוץ ה'''פני יהושע''', וכן כתב '''הש"ך''' בתירוצו השני, שתוספות כיוונו בתירוצם לחלק בין מיגו דהעזה בממון למיגו דהעזה בשבועה, שמיגו דהעזה בממון אמרינן ובשבועה לא אמרינן.  
לכן תירוץ ה'''פני יהושע''', וכן כתב '''הש"ך''' בתירוצו השני, שתוספות כיוונו בתירוצם לחלק בין מיגו דהעזה בממון למיגו דהעזה בשבועה, שמיגו דהעזה בממון אמרינן ובשבועה לא אמרינן.  


====קושייה על ביאור ה'פני יהושע'====  
====קושייה על ביאור הפני יהושע====  
אך לכאורה, קשה לתרץ בדעת בעלי התוספות חילוק זה שבין ממון לשבועה, שכן מצאנו במפורש בדברי התוס' שגם בממון לא אמרינן מיגו דהעזה.  
אך לכאורה, קשה לתרץ בדעת בעלי התוספות חילוק זה שבין ממון לשבועה, שכן מצאנו במפורש בדברי התוס' שגם בממון לא אמרינן מיגו דהעזה.  


171

עריכות

תפריט ניווט