הבדלים בין גרסאות בדף "מלאכת בורר"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 477 בתים ,  10:39, 30 בנובמבר 2016
אין תקציר עריכה
שורה 49: שורה 49:
<BR/>כדברי הפני יהושע כתב גם זקנו ב'''מגיני שלמה''' (עד א ד"ה והאלהים) כדבר פשוט.
<BR/>כדברי הפני יהושע כתב גם זקנו ב'''מגיני שלמה''' (עד א ד"ה והאלהים) כדבר פשוט.


אמנם ב'''שיטה לר"ן''' (עד א) הביא פירוש רש, ומשמע בדבריו שבאמת רב אשי חולק על תירוצם של אביי ורבא ומחלק גם את הברייתא הראשונה באופן אחר. וגם ב'''ריטב"א''' (ד"ה היו) הקשה על פירוש רש"י - איך מעמידים שוב בנפה וכברה אחר שדחינו להעמדה זו, ותירץ שאף שדחינו את ההעמדה בברייתא עצמה, אבל עצם הדין לא נדחה. ומשמע גם כן שרב אשי מחלק בברייתא כדברי רב יוסף ומחלק בין קנון ותמחוי לנפה וכברה ואינו מודה לחלוקה של לאלתר ובו ביום.
אמנם יש ראשונים שפירשו ברש"י שבאמת רב אשי חולק על חלוקתם של אביי ורבא. שהנה הקשו ה'''תוספות''' (ד"ה מתקיף) על רש"י איך רב אשי מעמיד שוב בנפה וכברה אחר שהגמרא דחתה העמדה זו בברייתא שהעמיד כבר רב יוסף, מבואר מדבריו שלמד ברש"י שרב אשי לא מסכים להעמדתם של אביי ורבא. <BR/>
וב'''ריטב"א''' (ד"ה היו) תירץ את קושיית התוס' שאף שדחינו את ההעמדה בברייתא עצמה, אבל עצם הדין לא נדחה. ומשמע בדבריו שלרש"י רב אשי מחלק בברייתא כדברי רב יוסף ומחלק בין קנון ותמחוי לנפה וכברה ואינו מודה לחלוקה של לאלתר ובו ביום.
<BR/>גם ב'''שיטה לר"ן''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40873&st=&pgnum=90 (עד א)] הביא פירוש רש"י בשם יש מפרשים, וגם בדבריו משמע שבאמת רב אשי חולק על תירוצם של אביי ורבא ומחלק גם את הברייתא הראשונה באופן אחר.  


====פירוש רוב הראשונים====
====פירוש רוב הראשונים====

תפריט ניווט