הבדלים בין גרסאות בדף "חתיכה הראויה להתכבד"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 13 בתים ,  18:33, 1 בינואר 2017
אין תקציר עריכה
שורה 11: שורה 11:




חולין (צ"ו:) "וכן חתיכה של נבלה, וכן חתיכה של דג טמא שנתבשלה עם החתיכות,  
'''חולין''' (צ"ו:) "וכן חתיכה של נבלה, וכן חתיכה של דג טמא שנתבשלה עם החתיכות,  
בזמן שמכירן – בנותן טעם ואם לאו - כולן אסורות, והרוטב בנותן טעם".
בזמן שמכירן – בנותן טעם ואם לאו - כולן אסורות, והרוטב בנותן טעם".


שורה 17: שורה 17:
ושואלת הגמ' - "ותבטיל ברובא! ...שאני חתיכה - הואיל וראויה להתכבד בה לפני האורחים".
ושואלת הגמ' - "ותבטיל ברובא! ...שאני חתיכה - הואיל וראויה להתכבד בה לפני האורחים".


ע"ז (ע"ד.) "אלו אסורין ואוסרין בכל שהו.
'''ע"ז''' (ע"ד.) "אלו אסורין ואוסרין בכל שהו.
יין נסך, ועבודת כוכבים, ועורות לבובין, ושור הנסקל, ועגלה ערופה,  
יין נסך, ועבודת כוכבים, ועורות לבובין, ושור הנסקל, ועגלה ערופה,  
וציפורי מצורע, ושער  נזיר, ופטר חמור, ובשר בחלב, ושעיר המשתלח,  
וציפורי מצורע, ושער  נזיר, ופטר חמור, ובשר בחלב, ושעיר המשתלח,  
שורה 41: שורה 41:


הר"ן ביאר שהרי"ף סבר שהמשניות חולקות  
הר"ן ביאר שהרי"ף סבר שהמשניות חולקות  
ופסק כתנא בע"ז לפיה חהר"ל בטילה ברוב ורק דבר שקיים בו אתשני התנאים לא בטל.
ופסק כתנא בע"ז לפיה חהר"ל בטילה ברוב ורק דבר שקיים בו את שני התנאים לא בטל.


'''התוס'''' (ע"ז שם ד"ה למעוטי וחולין ק' א ד"ה ושאני מאי קחשיב) :
'''התוס'''' (ע"ז שם ד"ה למעוטי וחולין ק' א ד"ה ושאני מאי קחשיב) :
103

עריכות

תפריט ניווט