הבדלים בין גרסאות בדף "שבירת כלים בשבת לצורך אכילה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 67: שורה 67:
וכן בספר '''ראשון לציון''' להאורה"ק [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9343&st=&pgnum=183 (ביצה לג ב ד"ה גמרא אמר רב אשי)] כתב שהרמב"ם והרי"ף סבירא להו דאיירי אפילו בחבית בריאה, מדהשמיטו הא דמוסתקי.
וכן בספר '''ראשון לציון''' להאורה"ק [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9343&st=&pgnum=183 (ביצה לג ב ד"ה גמרא אמר רב אשי)] כתב שהרמב"ם והרי"ף סבירא להו דאיירי אפילו בחבית בריאה, מדהשמיטו הא דמוסתקי.


לעומת זאת בספר '''שבת של מי''' (קמו א ד"ה ואנכי תולעת) כתב שגם הרמב"ם והרי"ף מסכימים לתירוץ התוס' והכרח הוא להעמיד במוסתקי.  
לעומת זאת ה'''שלטי גיבורים''' (שבת סא ב א) כתב גם בדעת הרמב"ם שצריך להעמיד במוסתקי. וכן בספר '''שבת של מי''' (קמו א ד"ה ואנכי תולעת) כתב שגם הרמב"ם והרי"ף מסכימים לתירוץ התוס'.  


== שלחן ערוך ואחרונים ==
== שלחן ערוך ואחרונים ==
מרן ה'''שלחן ערוך''' (אורח חיים שיד א) כתב להלכה כדברי התוספות והרא"ש והטור, שאין בנין וסתירה בכלים דווקא בחבית שבורה שדיבק שבריה בזפת, אבל חבית שלמה אסור לשברה.
מרן ה'''שלחן ערוך''' (אורח חיים שיד א) כתב להלכה כדברי התוספות והרא"ש והטור, שדווקא בחבית שבורה שדיבק שבריה בזפת, מותר לשברה ליקח מה שבתוכה ובלבד שלא יכוון לעשות נקב יפה, אבל חבית שלמה אסור לשברה.


== הערות שוליים ==
== הערות שוליים ==

תפריט ניווט