הבדלים בין גרסאות בדף "נ"ט בר נ"ט באוכלין"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 323 בתים ,  12:57, 27 בפברואר 2018
אין תקציר עריכה
 
שורה 1: שורה 1:
{{עריכה|סיבה=סוגיה זו אינה עומדת בפני עצמה, היא חייבת להיות חלק מסוגיה גדולה יותר, מפני שאין לה מקור לא בש"ס, לא בראשונים ולא בשו"ע. לכן יש לסעפה לסוגיית 'נותן טעם בר נותן טעם'}}
==רקע==
הגמרא ב([https://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9F_%D7%A7%D7%99%D7%90_%D7%91 חולין קיא, ב])אומרת שטעם שני בהיתר, היינו שהיתר נתן טעם בכלי ומשם הטעם עבר למאכל אחר הטעם נחשב ליותר קל מאשר כשהטעם עבר ישירות למאכל (להרחבה עיין בסוגיית [[נותן טעם בר נותן טעם (דגים שעלו בקערה)]])סוגייתינו מדברת על מקרה שבו העברת הטעם נעשתה ע"י מאכל להמחשה: אם בישל בתנור בשר ותפוחי אדמה באותה תבנית, האם מותר לקחת תפוח אדמה א' שלא נגע בבשר אלא קיבל טעם מתפוח אדמה ב' הסמוך לו שקיבל טעם מהבשר - האם מותר לאכול את תפוח אדמה א' עם גבינה?
הגמרא ב([https://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9F_%D7%A7%D7%99%D7%90_%D7%91 חולין קיא, ב])אומרת שטעם שני בהיתר, היינו שהיתר נתן טעם בכלי ומשם הטעם עבר למאכל אחר הטעם נחשב ליותר קל מאשר כשהטעם עבר ישירות למאכל (להרחבה עיין בסוגיית [[נותן טעם בר נותן טעם (דגים שעלו בקערה)]])סוגייתינו מדברת על מקרה שבו העברת הטעם נעשתה ע"י מאכל להמחשה: אם בישל בתנור בשר ותפוחי אדמה באותה תבנית, האם מותר לקחת תפוח אדמה א' שלא נגע בבשר אלא קיבל טעם מתפוח אדמה ב' הסמוך לו שקיבל טעם מהבשר - האם מותר לאכול את תפוח אדמה א' עם גבינה?
==הדעות בהלכה==
==הדעות בהלכה==

תפריט ניווט