הבדלים בין גרסאות בדף "החזרת, הוספת והחלפת הכיסוי בשבת"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שורה 3: | שורה 3: | ||
==החזרת הטמנה== | ==החזרת הטמנה== | ||
'''המשנה''' [http://www.daat.ac.il/he-il/toshba/mishna/masechet-a-b/shabat/%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%A4%D7%A8%D7%A7-%D7%93.htm (שבת ב | '''המשנה''' [http://www.daat.ac.il/he-il/toshba/mishna/masechet-a-b/shabat/%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%A4%D7%A8%D7%A7-%D7%93.htm (שבת ד ב)] מתירה בפשיטות להחזיר בשבת כיסוי שנתגלה. אלא שלא מבואר בדבריה האם מדובר בכיסוי שנתגלה משחשיכה דווקא, או אפילו נתגלה מבעוד יום.<BR/> וכן לא מבואר כל הצורך, האם מדובר בנתגלה הכסוי מאליו, או שגילה האדם בעצמו את הכיסוי. שהיה מקום לומר שדווקא נתגלה מאליו מותר, אבל אם גילה בעצמו, הרי שמוכח שדעתו שאינו רוצה בהטמנה, ועכשיו שמחזיר בשבת נראה כהטמנה חדשה. אך '''לאידך גיסא''', אם הוציא את הכיסוי על מנת להחזירו, הרי פחות נראה כמטמין מחדש, מאשר כשנפל מאליו וחוזר ומכסהו. |
גרסה מ־15:02, 22 בנובמבר 2015
סוגיה זו עוסקת באדם שהטמין תבשיל בערב שבת באופן המותר, ורוצה בשבת להחזיר כיסוי שנפל או שהסירו הוא בעצמו. וכן האם מותר בשבת להחליף כיסוי או להוסיף על כיסוי קיים.
החזרת הטמנה
המשנה (שבת ד ב) מתירה בפשיטות להחזיר בשבת כיסוי שנתגלה. אלא שלא מבואר בדבריה האם מדובר בכיסוי שנתגלה משחשיכה דווקא, או אפילו נתגלה מבעוד יום.
וכן לא מבואר כל הצורך, האם מדובר בנתגלה הכסוי מאליו, או שגילה האדם בעצמו את הכיסוי. שהיה מקום לומר שדווקא נתגלה מאליו מותר, אבל אם גילה בעצמו, הרי שמוכח שדעתו שאינו רוצה בהטמנה, ועכשיו שמחזיר בשבת נראה כהטמנה חדשה. אך לאידך גיסא, אם הוציא את הכיסוי על מנת להחזירו, הרי פחות נראה כמטמין מחדש, מאשר כשנפל מאליו וחוזר ומכסהו.