הבדלים בין גרסאות בדף "כיוון המיטה"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{{להשלים}} {{מקורות||ברכות ה ב||בית בחירה ז ט|אורח חיים רמ יז}} == הנותן מטתו בין צפון לדרום == מ...") |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{להשלים}} | {{להשלים|כל הסוגיה=כן}} | ||
{{מקורות||ברכות ה ב||בית בחירה ז ט|אורח חיים רמ יז}} | {{מקורות||ברכות ה ב||בית בחירה ז ט|אורח חיים רמ יז}} | ||
== הנותן מטתו בין צפון לדרום == | == הנותן מטתו בין צפון לדרום == | ||
מובאים ב'''גמרא''' [http://beta.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=1&daf=5b&format=pdf (ברכות ה ב)] דברי אבא בנימין שכל ימיו היה מצטער על כך, שתהא מיטתו נתונה בין צפון לדרום. | |||
<BR/>וכן אמר רמי חמא בר חנינא בשם ר' יצחק, שכל הנותן מיטתו בין צפון לדרום, הוויין ליה בנים זכרים, שנאמר (תהילים יז יד): "וצפונך תמלא בטנם, ישבעו בנים והניחו יתרם לעולליהם". | |||
=== בזמן תשמיש === | |||
<BR/>'''רש"י''' מפרש [http://beta.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=1&daf=5b&format=pdf (ד"ה צפון לדרום) שהטעם הוא מפני שהשכינה נמצאת במזרח או במערב, לכן בדרך תשמיש נכון להסב לרוחות אחרות. | |||
<BR/>גם '''תוספות''' [http://beta.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=1&daf=5b&format=pdf (ד"ה כל)] מבאר שאיירי באדם הישן עם אשתו, ומפני שהשכינה מצויה בין מזרח למערב, גנאי הוא הדבר, ושכן מוכח מהפסוק. | |||
== שיטת הירושלמי == | == שיטת הירושלמי == | ||
== שיטת הרמב"ם == | == שיטת הרמב"ם == |
גרסה מ־20:33, 21 במאי 2018
![]() |
יש להשלים סוגיה זו: בסוגיה זו חסר מידע בסיסי או הרחבות נוספות מעבר למידע שכתוב. | ||
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם. |
בבלי: | ברכות ה ב |
רמב"ם: | בית בחירה ז ט |
שולחן ערוך: | אורח חיים רמ יז |
הנותן מטתו בין צפון לדרום
מובאים בגמרא (ברכות ה ב) דברי אבא בנימין שכל ימיו היה מצטער על כך, שתהא מיטתו נתונה בין צפון לדרום.
וכן אמר רמי חמא בר חנינא בשם ר' יצחק, שכל הנותן מיטתו בין צפון לדרום, הוויין ליה בנים זכרים, שנאמר (תהילים יז יד): "וצפונך תמלא בטנם, ישבעו בנים והניחו יתרם לעולליהם".
בזמן תשמיש
רש"י מפרש [http://beta.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=1&daf=5b&format=pdf (ד"ה צפון לדרום) שהטעם הוא מפני שהשכינה נמצאת במזרח או במערב, לכן בדרך תשמיש נכון להסב לרוחות אחרות.
גם תוספות (ד"ה כל) מבאר שאיירי באדם הישן עם אשתו, ומפני שהשכינה מצויה בין מזרח למערב, גנאי הוא הדבר, ושכן מוכח מהפסוק.