הבדלים בין גרסאות בדף "חציצה בין המתפלל לבין הקיר"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 26: שורה 26:
<BR/>ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x460 (לו)] חולק על הב"ח וכותב שאין דבריו מוכרחים, לפי שהתוספות לא באו לפסוק, אלא לפרש דברי המקשן.
<BR/>ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x460 (לו)] חולק על הב"ח וכותב שאין דבריו מוכרחים, לפי שהתוספות לא באו לפסוק, אלא לפרש דברי המקשן.
<BR/>אמנם ה'''טורי זהב''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x460 (ה)] גם הוא חולק על הב"י וכותב שכל מיטה הוי חציצה, ומסביר שהחילוק בין מיטה לתיבה, הוא שכל דבר שהוא לצורך בית הכנסת, כגון שידה וארון לא הוי חציצה, אבל מיטה וכלים שאינם לצורך תפילה, אינן נקראים קבע לענין תפילה וחוצצים.
<BR/>אמנם ה'''טורי זהב''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x460 (ה)] גם הוא חולק על הב"י וכותב שכל מיטה הוי חציצה, ומסביר שהחילוק בין מיטה לתיבה, הוא שכל דבר שהוא לצורך בית הכנסת, כגון שידה וארון לא הוי חציצה, אבל מיטה וכלים שאינם לצורך תפילה, אינן נקראים קבע לענין תפילה וחוצצים.
ה'''משנה ברורה''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14170&st=&pgnum=245&hilite= (סה)] הביא מחלוקת זו לענין מיטות שלנו, וכתב בסתם שאינן חוצצות כי הן קבועות, אך כיון שיש חול'קים וסוברים שהוי חציצה (כפשט דברי התוספות), טוב להחמיר היכן שאפשר.
==== רחוק ד' אמות ====
ה'''פרי מגדים''' {{מקור}} מחדש שכל שהוא חוץ לד' אמות, הוי רשות אחרת ואינו חוצץ, וכן פסק ה'''מגן גיבורים''' {{מקור}} והביאם ה'''משנה ברורה''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14170&st=&pgnum=245&hilite= (סד)].


=== תפילה לפני הסטנדר ===
=== תפילה לפני הסטנדר ===

תפריט ניווט