הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:מיגו דהעזה"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שורה 2: | שורה 2: | ||
# ראיתי לנכון לכתוב ערך על סוגיה חשובה זו, שהרי הלומדים, בעיקר גמרא בעיון בישיבות, נפגשים עם מושג 'מיגו דהעזה', שהוא פירכא מצויה על 'מיגו', פעמים רבות. | # ראיתי לנכון לכתוב ערך על סוגיה חשובה זו, שהרי הלומדים, בעיקר גמרא בעיון בישיבות, נפגשים עם מושג 'מיגו דהעזה', שהוא פירכא מצויה על 'מיגו', פעמים רבות. | ||
# כיוון שמושגי הנאמנות, העזה, וסברות המיגו של בעל הדין הם מושגים מורכבים, בעיקר למי שטרם שוטט רבות בסוגיות חו"מ, ראיתי לנכון לבאר וללבן את המושגים היטב, בעיקר בתחילת הערך, לפעמים אף במחיר אריכות הלשון והצגת הדברים מצדדים שונים, למען יבין הקורא הדברים על אשורם. עם הקורא הלמדן שיגע לעיתים מהבהרת מושגים הברורים לו זה מכבר- הסליחה. | # כיוון שמושגי הנאמנות, העזה, וסברות המיגו של בעל הדין הם מושגים מורכבים, בעיקר למי שטרם שוטט רבות בסוגיות חו"מ, ראיתי לנכון לבאר וללבן את המושגים היטב, בעיקר בתחילת הערך, לפעמים אף במחיר אריכות הלשון והצגת הדברים מצדדים שונים, למען יבין הקורא הדברים על אשורם. עם הקורא הלמדן שיגע לעיתים מהבהרת מושגים הברורים לו זה מכבר- הסליחה. | ||
# בפסקה המבארת עפ"י 'מיגו כח הטענה' לא נכנסתי לביאור המושג לעומקו באריכות דברים כפי שהביאו בארוכה האחרונים ואחרוני האחרונים, שהרי מושג | # בפסקה המבארת עפ"י 'מיגו כח הטענה' לא נכנסתי לביאור המושג לעומקו באריכות דברים כפי שהביאו בארוכה האחרונים ואחרוני האחרונים, שהרי זהו מושג הזוקק ערך בפני עצמו. ע"כ הבאתי רק בתמצות, כראוי לפסקה יחידאית בתוך ערך בנושא אחר, את העיקרון עליו מבוסס מיגו כח הטענה, הן עפ"י הקוב"ש המפורסם והן לפי הקה"י, והגרש"ש בכתובות, ועל פיהם הסברתי וביארתי. ותן לחכם ויחכם עוד. | ||
# ויה"ר שלא תצא תקלה תחת ידי, ואכוון לאמיתתה של תורה. [[משתמש:יצחק מ|יצחק מ]] 13:16, 7 ביוני 2016 (IDT) | # ויה"ר שלא תצא תקלה תחת ידי, ואכוון לאמיתתה של תורה. [[משתמש:יצחק מ|יצחק מ]] 13:16, 7 ביוני 2016 (IDT) |
גרסה מ־11:47, 8 ביוני 2016
עם כתיבת הערך
- ראיתי לנכון לכתוב ערך על סוגיה חשובה זו, שהרי הלומדים, בעיקר גמרא בעיון בישיבות, נפגשים עם מושג 'מיגו דהעזה', שהוא פירכא מצויה על 'מיגו', פעמים רבות.
- כיוון שמושגי הנאמנות, העזה, וסברות המיגו של בעל הדין הם מושגים מורכבים, בעיקר למי שטרם שוטט רבות בסוגיות חו"מ, ראיתי לנכון לבאר וללבן את המושגים היטב, בעיקר בתחילת הערך, לפעמים אף במחיר אריכות הלשון והצגת הדברים מצדדים שונים, למען יבין הקורא הדברים על אשורם. עם הקורא הלמדן שיגע לעיתים מהבהרת מושגים הברורים לו זה מכבר- הסליחה.
- בפסקה המבארת עפ"י 'מיגו כח הטענה' לא נכנסתי לביאור המושג לעומקו באריכות דברים כפי שהביאו בארוכה האחרונים ואחרוני האחרונים, שהרי זהו מושג הזוקק ערך בפני עצמו. ע"כ הבאתי רק בתמצות, כראוי לפסקה יחידאית בתוך ערך בנושא אחר, את העיקרון עליו מבוסס מיגו כח הטענה, הן עפ"י הקוב"ש המפורסם והן לפי הקה"י, והגרש"ש בכתובות, ועל פיהם הסברתי וביארתי. ותן לחכם ויחכם עוד.
- ויה"ר שלא תצא תקלה תחת ידי, ואכוון לאמיתתה של תורה. יצחק מ 13:16, 7 ביוני 2016 (IDT)