הבדלים בין גרסאות בדף "תבנית:תרשים סחיטת פירות בשבת"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 7: שורה 7:
|עיצוב=background-color: #eeee66;
|עיצוב=background-color: #eeee66;
}}
}}
{{תרשים| | | |,|-|-|-|-|-|`|}}
{{תרשים| | | |'|-|-|-|ז|-|`|}}
{{תרשים|רי"ף | | | | | רש"י | | | | | רא"ש | רי"ף=לא נמצא מפורש בראשונים, אך ייתכן שזו כוונת הרי"ף והרמב"ם, וקצת משמע שהבין כן בדעתם ה'''כפתור ופרח'''| רש"י = זוהי שיטת רש"י ורוב הראשונים (רשב"א, ר"ן, ריטב"א, מאירי ועוד) | רא"ש=כן כתב להדיא הרא"ש, וכן היא דעת הראב"ד בהשגות על בעל המאור}}
{{תרשים| | | עולא| | | | | רב יהודה אמר שמואל| עולא=נחלקו בכל הפירות, גם בזיתים וענבים, והלכה כתנא קמא בזיתים וענבים וכר' יהודה בשאר פירות| רב יהודה אמר שמואל = בזיתים וענבים לכולי עלמא היוצא מהם אסור, בשאר פירות לכו"ע היוצא מהם מותר, לא נחלקו אלא בתותים ורימונים}}
{{תרשים/סוף}}
{{תרשים/סוף}}

גרסה מ־22:30, 8 ביולי 2018

 
 
 
 
 
משנה: אסור לסחוט פירות על מנת להוציא מהם משקים, ואם סחט חייב משום דש
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אם יצאו מעצמן:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
תנא קמא: אסור לשתותן בשבת
 
 
 
ר' יהודה: אם הפירות היו מיועדים לאכילה היוצא מהן מותר. אם היו מיועדים לשתיה היוצא מהן אסור.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
נחלקו בכל הפירות, גם בזיתים וענבים, והלכה כתנא קמא בזיתים וענבים וכר' יהודה בשאר פירות
 
 
 
 
בזיתים וענבים לכולי עלמא היוצא מהם אסור, בשאר פירות לכו"ע היוצא מהם מותר, לא נחלקו אלא בתותים ורימונים