הבדלים בין גרסאות בדף "איסור הלנת המת"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "בגדרי האיסור להלין את המת לילה בלא קבורה, ובאיזה אופנים מותר הדבר. {{מקורות|סנהדרין ו ד|סנ...")
 
שורה 1: שורה 1:
{{להשלים}}
בגדרי האיסור להלין את המת לילה בלא קבורה, ובאיזה אופנים מותר הדבר.
בגדרי האיסור להלין את המת לילה בלא קבורה, ובאיזה אופנים מותר הדבר.
{{מקורות|סנהדרין ו ד|סנהדרין מו.-מז.|||יורה דעה שנז א-ב}}
{{מקורות|סנהדרין ו ד|סנהדרין מו.-מז.|||יורה דעה שנז א-ב}}
== מקורות קדמונים ==
== מקורות קדמונים ==
ה'''משנה''' (סנהדרין ו ד) אומרת שכאשר תולים הסנהדרין אדם שנתחייב מיתה בתליה, יש להתירו מיד לאחר מיתתו, ואסור להלין אותו לילה, שנאמר: "לא תלין נבלתו על העץ כי קבור תקברנו ביום ההוא, כי קללת אלוהים תלוי". שאם יניחוהו בלילה, נמצא שם שמים מתחלל. <BR/>
ה'''משנה''' (סנהדרין ו ד) אומרת שכאשר תולים הסנהדרין אדם שנתחייב מיתה בתליה, יש להתירו מיד לאחר מיתתו, ואסור להלין אותו לילה, שנאמר: "לא תלין נבלתו על העץ כי קבור תקברנו ביום ההוא, כי קללת אלוהים תלוי". שאם יניחוהו בלילה, נמצא שם שמים מתחלל. <BR/>
ומסבירה ה'''גמרא''' (סנהדרין מו ב) ש
{{קצרמר}}

גרסה מ־15:49, 10 באוגוסט 2021

בגדרי האיסור להלין את המת לילה בלא קבורה, ובאיזה אופנים מותר הדבר.


מקורות
משנה:סנהדרין ו ד
בבלי:סנהדרין מו.-מז.
שולחן ערוך:יורה דעה שנז א-ב

מקורות קדמונים

המשנה (סנהדרין ו ד) אומרת שכאשר תולים הסנהדרין אדם שנתחייב מיתה בתליה, יש להתירו מיד לאחר מיתתו, ואסור להלין אותו לילה, שנאמר: "לא תלין נבלתו על העץ כי קבור תקברנו ביום ההוא, כי קללת אלוהים תלוי". שאם יניחוהו בלילה, נמצא שם שמים מתחלל.
תבנית:קצרמר