הבדלים בין גרסאות בדף "איסור הלנת המת"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
צורבא מרבנן (שיחה | תרומות) |
צורבא מרבנן (שיחה | תרומות) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{להשלים|כל | {{להשלים|כל הסוגיה=כן}} | ||
בגדרי האיסור להלין את המת לילה בלא קבורה, ובאיזה אופנים מותר הדבר. | בגדרי האיסור להלין את המת לילה בלא קבורה, ובאיזה אופנים מותר הדבר. | ||
{{מקורות|סנהדרין ו ד|סנהדרין מו.-מז.|||יורה דעה שנז א-ב}} | {{מקורות|סנהדרין ו ד|סנהדרין מו.-מז.|||יורה דעה שנז א-ב}} |
גרסה אחרונה מ־15:49, 10 באוגוסט 2021
יש להשלים סוגיה זו: בסוגיה זו חסר מידע בסיסי או הרחבות נוספות מעבר למידע שכתוב. | |||
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם. |
בגדרי האיסור להלין את המת לילה בלא קבורה, ובאיזה אופנים מותר הדבר.
משנה: | סנהדרין ו ד |
בבלי: | סנהדרין מו.-מז. |
שולחן ערוך: | יורה דעה שנז א-ב |
מקורות קדמונים[עריכה | עריכת קוד מקור]
המשנה (סנהדרין ו ד) אומרת שכאשר תולים הסנהדרין אדם שנתחייב מיתה בתליה, יש להתירו מיד לאחר מיתתו, ואסור להלין אותו לילה, שנאמר: "לא תלין נבלתו על העץ כי קבור תקברנו ביום ההוא, כי קללת אלוהים תלוי". שאם יניחוהו בלילה, נמצא שם שמים מתחלל.
תבנית:קצרמר