הבדלים בין גרסאות בדף "דיבוק באותיות והיקף גויל"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "המשנה אומרת שארבע פרשיות שבתפילין מעכבות זו את זו, ואפילו כתב אחד מעכבן. לשאלת הגמרא שלכאורה זהו דבר פשוט, מתרץ רב יהודה בשם רב, שהחידוש הוא לגבי קוצות של יו"ד, שכן כל אות שאין גויל מוקף מארבע רוחותיה פסולה. ואפילו אם הדיבוק הוא רק בקוצו של יו"ד, וזו כוונת המ...") |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
ה'''גמרא''' (מנחות כט א) מביאה את דברי רב יהודה בשם רב, שכל אות שאין גויל מוקף מארבע רוחותיה פסולה. | |||
<BR/>ובגמרא אינו מבואר מה טעם ומה מקור הפסול. | |||
<נר/>מדברי ה'''תוספות''' (גיטין כ ב ד"ה לא צריכא) מבואר שטעם הפסול הוא מדין כתיבה תמה, דהיינו שמהפסוק 'וכתבתם' לומדת הגמרא שצריך שתהיה כתיבה תמה, דהיינו שכל אות ניכרת בפני עצמה ומוקפת גויל. | |||
<BR/>אמנם ה'''בית חדש''' (רב ד) כתב שהפסול של מוקף גויל הוא מהלכה למשה מסיני. |
גרסה מ־01:28, 25 בפברואר 2024
הגמרא (מנחות כט א) מביאה את דברי רב יהודה בשם רב, שכל אות שאין גויל מוקף מארבע רוחותיה פסולה.
ובגמרא אינו מבואר מה טעם ומה מקור הפסול.
<נר/>מדברי התוספות (גיטין כ ב ד"ה לא צריכא) מבואר שטעם הפסול הוא מדין כתיבה תמה, דהיינו שמהפסוק 'וכתבתם' לומדת הגמרא שצריך שתהיה כתיבה תמה, דהיינו שכל אות ניכרת בפני עצמה ומוקפת גויל.
אמנם הבית חדש (רב ד) כתב שהפסול של מוקף גויל הוא מהלכה למשה מסיני.