שיחת ויקיסוגיה:תקנון תחרות כתיבה תורנית
פרסי התחרות
במצב הנוכחי, בו יש פחות מ10 סוגיות המשתתפות בתחרות, האם הפרסים יקטנו בודאות? דביר • שיחה •י"ט בכסלו ה'תשע"ח • 12:29, 7 בדצמבר 2017 (IST)
- מכל מיני סיבות, לא הספקנו לעבוד מספיק על פרסום התחרות. מקווים בקרוב לפרסם יותר ולהגדיל את כמות המשתתפים. ייתכן שפשוט נאריך עוד את משך זמן התחרות, על מנת לתת הזדמנות לאברכים ובחורים נוספים להצטרף. א.א (שיחה) 14:58, 7 בדצמבר 2017 (IST)
- שלום מתי יפורסמו תוצאות הזוכים
- זמן אלול.
- שלום מתי יפורסמו תוצאות הזוכים
האם השתתפו מספר המינימום של המאמרים לקיום התחרות
שלבי הבדיקה
א.א, האם שני שלבי הבדיקה יהיו במהלך חודש אלול או שהסינון הראשוני (העלייה לשלב הגמר) יתרחש לפני כן? דביר • שיחה •כ"ו בתמוז ה'תשע"ח • 08:34, 9 ביולי 2018 (IDT)
שתי שאלות
א. האם רק בחורי גבוהות יכולים להשתתף בתחרות או גם בחורי ישיבות קטנות או תיכוניות יכולים?
ב. האם אפשר לסכם סוגיה שבעצם אינה סוגיה תלמודית אלא סוגיה הלכתית שנידונה בדורות האחרונים? אני שוקל למשל לכתוב על קיום מצוות בחלל. א.א עמד (שיחה)
- א. יכולים. המדד הוא רק איכות הכתיבה ולא גיל או מעמד הכותב.
- ב. עקרונית כן, אבל מן הסתם יש לה שורשים גם במקורות הקדמונים. יכול להיות שהיא תצטרך בסוף להיות סוגיה שנגזרת מסוגיה אחרת, ולמקם אותה בהתאם. אם תכתוב לי בקצרה מה המקורות הקדמונים שעליה נשענת הסוגיה, אוכל לענות לך בצורה מדוייקת יותר (מחילה שאני לא מצוי בסוגיה).א.א (שיחה) 15:59, 14 ביולי 2021 (IDT)
- הנידון העיקרי בסוגיה הוא כיצד לחשב את הימים והלילות בחלל, ואפשר להגדיר סוגיה זו כחלק מסוגיית הזמנים בצפון כדור הארץ, שדנו בה כבר הראשונים (למשל אצל רבי יצחק אבן סהולה) והאחרונים (למשל היעב"ץ והתפארת ישראל). המקורות העיקריים בחז"ל שמהם הובאו ראיות הם מדרש פרקי דרבי אליעזר על עצירת השמש על ידי יהושע, והרד"ל שם, וכן הגמרא בשבת ס"ט בעניין מי שהולך במדבר ואינו יודע מתי שבת, שצריך למנות שבעה ימים ולשמור את השביעי כדי שלא תשתכח תורת שבת. באופן כללי עיקר הפסיקה בנושא מושתתת על סברה, והמקורות מסייעים להוכחות נכונות הסברות. עמד (שיחה) 17:08, 14 ביולי 2021 (IDT)
- ואגב, אני לא חושב שיש הרבה תלמידי חכמים שמצויים בסוגיה הכמעט לא מעשית הזו... עמד (שיחה) 20:20, 14 ביולי 2021 (IDT)
- לפי איך שזה נראה אולי כדאי שזו תהיה סוגיית משנה בתוך סוגיית המהלך בדרך ואינו יודע מתי שבת, שבע"ה תיכתב בעתיד. לכן כדאי שתכתוב את הסוגיה שלך תחת השם המהלך בדרך ואינו יודע מתי שבת/קיום מצוות בחלל, כי הדיון של האחרונים נסוב סביב הנקודה הזו. בכל אופן אפשר גם לכתוב אותה כסוגיה בפני עצמה וליצור דף הפניה לשם. או להיפך. א.א (שיחה) 21:44, 14 ביולי 2021 (IDT)
- אם הבנתי נכון שזה בסדר לחלק את זה לשתי סוגיות נפרדות, אני חושב שככה עדיף, ושבסוגיה העתידית "המהלך בדרך ואינו יודע מתי שבת" יהיה סעיף על "שמירת שבת בחלל", עם הפניה לערך המורחב על קיום מצוות בחלל. אמנם זה הנידון המרכזי בסוגיית קיום המצוות בחלל, אבל יש גם שאלה האם יש בכלל חיוב לקיים מצוות בחלל, ויש גם נידונים במצוות והלכות נוספות התלויות בזמן (כגון ק"ש ותפילה, שבעה נקיים, ברית מילה). יש גם נידונים שוליים יותר כגון קידוש בלי כוס בחלל (אין כבידה ואי אפשר לשתות מכוס), וקידוש לבנה בחלל... השאלה אם אפשר להחשיב את הכל כ"סוגיה" אחת, או שזה כבר נושאים אחרים שצריכים להיכנס לסוגיות הספציפיות שלהם. עמד (שיחה) 23:49, 14 ביולי 2021 (IDT)
- לפי איך שזה נראה אולי כדאי שזו תהיה סוגיית משנה בתוך סוגיית המהלך בדרך ואינו יודע מתי שבת, שבע"ה תיכתב בעתיד. לכן כדאי שתכתוב את הסוגיה שלך תחת השם המהלך בדרך ואינו יודע מתי שבת/קיום מצוות בחלל, כי הדיון של האחרונים נסוב סביב הנקודה הזו. בכל אופן אפשר גם לכתוב אותה כסוגיה בפני עצמה וליצור דף הפניה לשם. או להיפך. א.א (שיחה) 21:44, 14 ביולי 2021 (IDT)
- ואגב, אני לא חושב שיש הרבה תלמידי חכמים שמצויים בסוגיה הכמעט לא מעשית הזו... עמד (שיחה) 20:20, 14 ביולי 2021 (IDT)
- הנידון העיקרי בסוגיה הוא כיצד לחשב את הימים והלילות בחלל, ואפשר להגדיר סוגיה זו כחלק מסוגיית הזמנים בצפון כדור הארץ, שדנו בה כבר הראשונים (למשל אצל רבי יצחק אבן סהולה) והאחרונים (למשל היעב"ץ והתפארת ישראל). המקורות העיקריים בחז"ל שמהם הובאו ראיות הם מדרש פרקי דרבי אליעזר על עצירת השמש על ידי יהושע, והרד"ל שם, וכן הגמרא בשבת ס"ט בעניין מי שהולך במדבר ואינו יודע מתי שבת, שצריך למנות שבעה ימים ולשמור את השביעי כדי שלא תשתכח תורת שבת. באופן כללי עיקר הפסיקה בנושא מושתתת על סברה, והמקורות מסייעים להוכחות נכונות הסברות. עמד (שיחה) 17:08, 14 ביולי 2021 (IDT)
מקום שאמרו להאריך אינו רשאי לקצר
א.א, אשמח אם תסתכל על טיוטה:יאוש שלא מדעת#ביאור שיטת רבא,
א. זה סגנון הכתיבה המתאים?
ב. עד כמה לפרט ב12 הראיות שהגמרא מביאה? לעשות כותרת ברמה שלישית (===) על כל אחת מהן עם קצת פירוט? מושך בשבט (שיחה) 22:29, 31 ביולי 2021 (IDT)
- א. בגדול, נראה בסדר גמור. אפשר קצת להרחיב בהסבר הסברות, בעיקר בדברי הראשונים.
- מעבר לזה, באופן כללי עדיף להציג את המקורות בצורה כרונולוגית מהקדמונים למאוחרים, אבל אם זה רק כדי להציג את השאלה מתוך אחד האחרונים, ואחר כך להביא תשובות מתוך דברי הראשונים, מסתבר שזה בסדר.
- ב. שאלה טובה. לשיקולך. ככל שהן יותר נצרכות לגוף הבנת הסוגיה, מן הסתם תידרש יותר להרחיב. אך אם הראיה נדחתה ואין ללמוד ממנה כלום, אפילו לא מההווה אמינא, מסתבר שפחות נצטרך להרחיב עליה.א.א (שיחה) 23:22, 31 ביולי 2021 (IDT)
הערות כלליות
- ראיתי שמופיע שמי שיכול להשתתף בתחרות זה "בחור ישיבה בהווה או בעבר" וכו'. לדעתי, למרות שמן הסתם בחורים ואברכים ישתתפו בתחרות, ייתכן שגם אלו שלא זכו ללמוד בישיבה או שהינם אברכים, ירצו להשתתף, וחבל למנוע מהם. לשיקולכם.
- ממתי עד מתי מתחילה התחרות? כדאי בדחיפות לציין זאת.
- ממליץ שסיום התחרות יהיה במועד שבני ישיבות יש להם גישה לכאן, (כמו בין הזמנים תשרי), או שלכל הפחות יתנו כ-3-4 שבועות לאתר אותם, בכל זאת..
אשמח לשמוע את דעתכם. תודה! --דוד (שיחה) 17:58, 9 באוגוסט 2021 (IDT)
- שלום וברכה --דוד.
- באופן כללי אנחנו מניחים שמי שמתאים לכתוב באתר למד בישיבה או בכולל בעברו, ומן הסתם הם אלו שישתתפו בתחרות. אם יש אדם שלא למד בישיבה, אבל רוצה להשתתף, מניח שיאשרו לו את ההשתתפות. בינתיים לא פנו אלינו בבקשה כזו.
- התחרות התחילה כבר, מהרגע שהתפרסמה באתר. מועד אחרון להגשת הסוגיות מצויין בתקנון התחרות.
- מועד סיום התחרות הוא הרבה אחרי בין הזמנים של תשרי. ואם יהיה צורך, מאריך גם לאחר בין הזמנים של ניסן (בתחרויות קודמות זה מה שהיה. משתתפים הגישו בקשה והארכנו עד אחרי ניסן).
- בברכה א.א (שיחה) 00:01, 10 באוגוסט 2021 (IDT).
התחרות בתשפ"ב
א.א, אשמח אם תסתכל על אוקמי ואברויי בשביעית, האם הסיכום טוב? יש דברים שצריך לעשות אחרת? התחרות מתנהלת השנה לפי לוח הזמנים הרגיל? צפויה הארכה מסוימת (אין בדברי ביקוש להארכה, רק רצון להבין אם צפויה כזו). תודה רבה! אלון 15:51, 28 בנובמבר 2021 (IST)
תוצאות
האם פורסמו תוצאות תחרות תשפ"ב? תודה מישהו (שיחה) 16:01, 5 בספטמבר 2022 (IDT)