דברי הגמרא ופירושן

איתא בגמרא (מנחות כט א) בשם אשיאן בר נדבך, שאם ניקב תוכו של ה"א - כשר, ירכו - פסול.
ופירש רש"י שירכו הכוונה לרגל הימנית שלו, שאם ניקב פסול. ולגבי תוכו פירש שני פירושים: א. הרגל הפנימית. ב. הגויל החלק שבתוכו.

בירושלמי (מגילה א ט) מובא בשם אשיין בר נדבה, שאם יש נקב באמצע בי"ת, אם היה הגויל מקיפו מכל צד כשר, ואם לאו פסול.
המרדכי (מנחות תתקנג) למד שהירושלמי חולק על הבבלי, שכן לפי הבבלי לא צריך היקף גויל בכולו אם ניקב החלל.