9,838
עריכות
שורה 95: | שורה 95: | ||
אמנם ה'''שלחן ערוך''' (ריב א) לא הזכיר דברי האגור ומהר"ח אור זרוע, אך ה'''רמ"א''' שם הביא דברי האגור להלכה, שאם הטפל חביב עליו מברך עליו בפני עצמו. | אמנם ה'''שלחן ערוך''' (ריב א) לא הזכיר דברי האגור ומהר"ח אור זרוע, אך ה'''רמ"א''' שם הביא דברי האגור להלכה, שאם הטפל חביב עליו מברך עליו בפני עצמו. | ||
<BR/>דעת ה'''טורי זהב''' (ג) שמברך על החביב בנפרד מהעיקר רק אם אוכל אותם כל אחד בפני עצמו, אבל אם אוכלם יחד לא מהני חביב, ומברך על העיקר. | <BR/>דעת ה'''טורי זהב''' (ג) שמברך על החביב בנפרד מהעיקר רק אם אוכל אותם כל אחד בפני עצמו, אבל אם אוכלם יחד לא מהני חביב, ומברך על העיקר. | ||
== תערובת מאכלים == | |||
הסוגיה הנ"ל עסקה באוכל שני מאכלים כאשר אחד הוא עיקרי והשני בא רק כדי להכשיר את אכילת העיקר. | |||
בנוסף, הפוסקים דנו במקרים בהם אדם אוכל שני מאכלים מעורבים יחד, שאין אחד מהם בא רק כדי להכשיר את האכילה, אלא את שניהם הוא רוצה לאכול מצד עצמם. | |||
מקור לדיון זה בראשונים נמצא בסוגית [[ברכת האורז והדוחן]], שם דנו הפוסקים לגבי [[ברכת האורז והדוחן#תערובת אורז ודבר אחר|ברכת האורז כאשר הוא מעורב עם תבשיל אחר]]. | |||
== הערות שוליים == | == הערות שוליים == |