9,838
עריכות
שורה 11: | שורה 11: | ||
:בשו"ע הרב מובא בעניין הזה שאוכלים וכתבי הקודש לא היה בכלל הגזירה בכלל מלכתחילה, ושלעומת זאת כלי האוכל כן היו בכלל גזירת כלים, רק שהוצאו ממנה בגלל הצורך הרב בשימוש בהם, וממילא גם הם אסורים בטלטול שלא לצורך כלל. (ע' שם סע' יז) ודי פשוט שיש חילוק בין אוכלים לכלי אוכל.. [[מיוחד:תרומות/188.120.128.76|188.120.128.76]] 13:56, 15 ביולי 2018 (IDT) | :בשו"ע הרב מובא בעניין הזה שאוכלים וכתבי הקודש לא היה בכלל הגזירה בכלל מלכתחילה, ושלעומת זאת כלי האוכל כן היו בכלל גזירת כלים, רק שהוצאו ממנה בגלל הצורך הרב בשימוש בהם, וממילא גם הם אסורים בטלטול שלא לצורך כלל. (ע' שם סע' יז) ודי פשוט שיש חילוק בין אוכלים לכלי אוכל.. [[מיוחד:תרומות/188.120.128.76|188.120.128.76]] 13:56, 15 ביולי 2018 (IDT) | ||
::א. אשמח לדעת מי כתב את הנ"ל. אם תתחבר לחשבון ותחתום, אפשר יהיה לדעת אם מי יש לי הכבוד... | |||
::ב. ראיתי את הגר"ז שהפנית אליו [[http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49263&st=&pgnum=255 כאן]], ובאמת מחלק בין כלי האוכל לאוכל, וחילוק זה נמצא בעוד כמה אחרונים. השאלה היא לגבי דעת הר"ן, שבאמת משמע בדבריו שרק אוכלין וכתבי הקודש מותר אפילו שלא לצורך. ובהערות המהדיר שם (בהוצ' מוה"ק) תמה על זה מריש דבריו, ונשאר בצ"ע. ושוב עיינתי בר"ן שם, ויותר משמע כדבריך, שדווקא אוכלין מותר, אבל כלי האוכל לא, מלבד אולי סכין קטנה שעל גבי שולחן שנזכרה במפורש בגמרא. | |||
::ותודה לך על הערתך שהאירה לי. | |||
::[[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 22:04, 15 ביולי 2018 (IDT) |