הבדלים בין גרסאות בדף "קריאה בשטרי הדיוטות בשבת"

מ
שורה 18: שורה 18:
<BR/>וראה ב'''מאירי''' הביא בשם גדולי הרבנים (קטז ב ד"ה כבר ביארנו) שהאיסור הוא אף באגרות השלוחות, וכן כתב בשם רש"י גם '''ריבב"ן''' בשיטת הקדמונים. וכן נראה מדברי ה'''בית יוסף''' (שז ד"ה אבל הרא"ש) שס"ל ששיטת רש"י לאסור אף אגרות שלום.  
<BR/>וראה ב'''מאירי''' הביא בשם גדולי הרבנים (קטז ב ד"ה כבר ביארנו) שהאיסור הוא אף באגרות השלוחות, וכן כתב בשם רש"י גם '''ריבב"ן''' בשיטת הקדמונים. וכן נראה מדברי ה'''בית יוסף''' (שז ד"ה אבל הרא"ש) שס"ל ששיטת רש"י לאסור אף אגרות שלום.  


גם דעת ה'''רא"ש''' (כג א) שאסור לקרוא אף האגרות של רשות, ולמד כן מה[[איסור לקרוא כתב שתחת הצורה והדיוקנאות]]. וכן היא גם דעת '''ר' יונה''', שהביא לזה ראיה ממה שלמדה הגמרא לאסור קריאה בכתבי הקודש מכ"ש מקריאה בשטרי הדיוטות, שודאי הכוונה באגרות של רשות, שהם מיחלפי בכתבי הקודש.
גם דעת ה'''רא"ש''' (כג א) היא שאסור לקרוא אף האגרות של רשות, ולמד כן מה[[איסור לקרוא כתב שתחת הצורה והדיוקנאות]]. וכן היא גם דעת '''ר' יונה''', שהביא לזה ראיה ממה שלמדה הגמרא לאסור קריאה בכתבי הקודש מכ"ש מקריאה בשטרי הדיוטות, שודאי הכוונה באגרות של רשות, שהם מיחלפי בכתבי הקודש.
<BR/>לזה הסכימו גם ה'''ר"ן''' (בדפי הרי"ף מג ב ד"ה והלכתא), ה'''רשב"א''' (קמט א סוד"ה לא).
<BR/>לזה הסכימו גם ה'''ר"ן''' (בדפי הרי"ף מג ב ד"ה והלכתא), ה'''רשב"א''' (קמט א סוד"ה לא).