הבדלים בין גרסאות בדף "גדר כתב"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 496 בתים ,  12:53, 9 באפריל 2018
שורה 209: שורה 209:


=== דין חק ירכות בכתובת קעקע ===
=== דין חק ירכות בכתובת קעקע ===
כתוב בנשמת אדם (הלכות שבת כלל לז סימן ב) שאדם החוקק צורת אותיות בבשרו אכן חייב לכו"ע משום כותב, וכן כתבו המנחת חינוך (במוסך השבת הלכות כתיבה) וההרחב דעת על מלאכת כותב  עמ' סא) והיסודי ישרון ח"ה עמ' נו, ואין צורך דווקא בדיו כפי שמשתמע מהמשנה במכות כא ע"א. אך המשנת אברהם על הסמ"ג חולק על זה וסובר שזה לא נחשב "קעקע" ולכן פטור במקרה כזה וכן כתב שיח השדה ח"ב עמ' סו.  
כתוב בנשמת אדם ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40454&st=&pgnum=97  הלכות שבת כלל לז סימן ב]) שאדם החוקק צורת אותיות בבשרו אכן חייב לכו"ע משום כותב, וכן כתבו המנחת חינוך ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=53240&st=&pgnum=516&hilite=  במוסך השבת הלכות כתיבה]) [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=54868&st=%D7%90%D7%93%D7%9D+&pgnum=61  וההרחב דעת] על מלאכת כותב  (עמ' סא) [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4174&st=&pgnum=56  והיסודי ישרון ח"ה עמ' נו], ואין צורך דווקא בדיו כפי שמשתמע מהמשנה [http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=25&daf=20&format=pdf  במכות כא ע"א]. אך [https://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?171762&$201804091217248  המשנת אברהם] על הסמ"ג חולק על זה וסובר שזה לא נחשב "קעקע" ולכן פטור במקרה כזה וכן כתב [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=47701&st=&pgnum=65שיח השדה ח"ב עמ' סו].


=== דין השי"ן שעל גבי הבית של התפילין של ראש===
=== דין השי"ן שעל גבי הבית של התפילין של ראש===
147

עריכות

תפריט ניווט