הבדלים בין גרסאות בדף "חמץ שעבר עליו הפסח"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 524 בתים ,  12:52, 24 במרץ 2019
אין תקציר עריכה
שורה 31: שורה 31:
הראשונים כולם פסקו כדברי רבא ואליבא דר' שמעון, שחמץ של ישראל שעבר עליו הפסח אסור בהנאה מדרבנן משום קנס.
הראשונים כולם פסקו כדברי רבא ואליבא דר' שמעון, שחמץ של ישראל שעבר עליו הפסח אסור בהנאה מדרבנן משום קנס.
<BR/>ה'''רי"ף''' (ז א) הוסיף שמה שהתירה המשנה חמץ של נכרי שעבר עליו הפסח, זהו אפילו באכילה, ומה שהזכירה הנאה זה משום הסיפא של המשנה להשמיענו בשל ישראל שאסור אפילו בהנאה.
<BR/>ה'''רי"ף''' (ז א) הוסיף שמה שהתירה המשנה חמץ של נכרי שעבר עליו הפסח, זהו אפילו באכילה, ומה שהזכירה הנאה זה משום הסיפא של המשנה להשמיענו בשל ישראל שאסור אפילו בהנאה.
ה'''רא"ש''' (ב ד) אחר שהעתיק דברי הרי"ף, הביא מדברי הירושלמי רק את הטעם של הערמה, והסביר שר' יוחנן אוסר שמא לא יפקירנו ויאמר שהפקירו.
<BR/>גם ה'''טור''' (אורח חיים רמח) כתב שהירושלמי אוסר חמץ שנמצא בבית ישראל אחר הפסח אף על פי שביטלו, דחיישינן שמא לא ביטלו. כלומר הטור פוסק כר' יוחנן ולפי הטעם של הערמה.


=== גדר הקנס ===
=== גדר הקנס ===

תפריט ניווט