הבדלים בין גרסאות בדף "פורים שחל להיות בשבת"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
== שואלין ודורשין ==
אומר ר' יהושע בן לוי ב'''גמרא''' (ד א) שאם פורים חל בשבת שואלין ודורשין בעניינו של יום, שכיוון שאסור לקרוא את המגילה (כדלקמן), תקנו שידרשו בענייני פורים. ואף שתיקן משה לישראל בכל חג לדרוש בהלכות החג, הוה אמינא שכיון שאסור לקרוא את המגילה משום גזרה, גזרו דרשה אטו קריאתה, קמ"ל.
=== מה דורשין ===
ב'''רש"י''' (ד"ה שואלין) משמע שהדרשה היא בעניין המגילה, במקום המגילה שאי אפשר לקרוא. אולם ב'''רמב"ם''' (מגילה א יג) כתב שהדרשה היא בהלכות פורים, כדי להזכיר שהוא פורים.
== מחלוקת התנאים ==
== מחלוקת התנאים ==
ב'''משנה''' (מגילה א א) כתוב שאם חל יום י"ד באדר בשבת, כפרים ועיירות גדולות מקדימים וקוראים את המגילה ביום הכניסה, כלומר יום חמישי, ומוקפות חומה קוראים למחר, כלומר ביום ראשון.  
ב'''משנה''' (מגילה א א) כתוב שאם חל יום י"ד באדר בשבת, כפרים ועיירות גדולות מקדימים וקוראים את המגילה ביום הכניסה, כלומר יום חמישי, ומוקפות חומה קוראים למחר, כלומר ביום ראשון.  
שורה 13: שורה 19:


[[קטגוריה: קריאת מגילה]]
[[קטגוריה: קריאת מגילה]]
[[קטגוריה: מגילה ד.]]
[[קטגוריה: מגילה ד:]]
[[קטגוריה: מגילה וחנוכה פרק א]]
[[קטגוריה: אורח חיים סימן תרפח]]

תפריט ניווט