הבדלים בין גרסאות בדף "פורים שחל להיות בשבת"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
== מחלוקת התנאים ==
== מחלוקת התנאים ==
ב'''משנה''' (מגילה א א) כתוב שאם חל יום י"ד באדר בשבת, כפרים ועיירות גדולות מקדימים וקוראים את המגילה ביום הכניסה, כלומר יום חמישי, ומוקפות חומה קוראים למחר, כלומר ביום ראשון.  
ב'''משנה''' (מגילה א א) כתוב שאם חל יום י"ד באדר בשבת, כפרים ועיירות גדולות מקדימים וקוראים את המגילה ביום הכניסה, כלומר ביום חמישי, ומוקפות חומה קוראים למחר, כלומר ביום ראשון.  
<BR/>דעה אחרת מובאת ב'''גמרא''' (מגילה ד ב) שעיירות גדולות קוראות את המגילה ביום שישי, ולא ביום חמישי.  
<BR/>דעה אחרת מובאת ב'''גמרא''' (מגילה ד ב) שעיירות גדולות קוראות את המגילה ביום שישי, ולא ביום חמישי.  
<BR/>הדעה המוזכרת במשנה היא למעשה דעת רבי שסובר שהואיל ונדחו עיירות גדולות מלקרוא בי"ד, ידחו ליום הכניסה כמו הכפרים. וכן היא דעת ר' חלבו, שסובר של הנדחה מיום קריאתו המקורית, נדחה ליום הכניסה.  
<BR/>הדעה המוזכרת במשנה היא למעשה דעת רבי שסובר שהואיל ונדחו עיירות גדולות מלקרוא בי"ד, ידחו ליום הכניסה כמו הכפרים. וכן היא דעת ר' חלבו, שסובר שכל הנדחה מיום קריאתו המקורית, נדחה ליום הכניסה. <BR/>לעומת זאת הדעה השניה בגמרא סוברת שיש להקדים רק ליום שישי, כלומר לי"ג באדר, ולא קודם לכן.


== טעם שלא קוראים מגילה בשבת ==
== טעם שלא קוראים מגילה בשבת ==

תפריט ניווט