הבדלים בין גרסאות בדף "נטילת שכר עבור לימוד תורה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 75: שורה 75:
א. ראיה שלך על הלל הזקן שהיה חוטב עצים לא נכונה ,מדובר שעבד בתחילת דרכו שעוד למד תורה אצל שמעיה ואבטליון  
א. ראיה שלך על הלל הזקן שהיה חוטב עצים לא נכונה ,מדובר שעבד בתחילת דרכו שעוד למד תורה אצל שמעיה ואבטליון  
וכשעלה לגדלותו היתכן להגיד שהוא היה עדין חוטב עצים!? אלא פורנס על ידי הציבור.
וכשעלה לגדלותו היתכן להגיד שהוא היה עדין חוטב עצים!? אלא פורנס על ידי הציבור.


ב. ר' חנניה בן דוסא אם היה רוצה להתעשר לא היה צריך לבקש מבני אדם אלא היה מבקש מהשמים אלא הוא לא רצה להנות מהעולם הזה אך מעיקר הדין היה לו מותר
ב. ר' חנניה בן דוסא אם היה רוצה להתעשר לא היה צריך לבקש מבני אדם אלא היה מבקש מהשמים אלא הוא לא רצה להנות מהעולם הזה אך מעיקר הדין היה לו מותר


את הראיה השלישית של הרמב"ם הכסף משנה עונה עלה בשני אופנים מכיוון שהיה לרמב"ם גרסה אחרת  
את הראיה השלישית של הרמב"ם הכסף משנה עונה עלה בשני אופנים מכיוון שהיה לרמב"ם גרסה אחרת  
שורה 85: שורה 83:
גא .קרנא היה בודק את היין ועבודה זו הייתה ללא טורח וברור שמי שהיה מתפרנס ממלאכתו אסור לו ליטול מן הציבור.
גא .קרנא היה בודק את היין ועבודה זו הייתה ללא טורח וברור שמי שהיה מתפרנס ממלאכתו אסור לו ליטול מן הציבור.
גב. רב הונא היה דולה מים אך הוא היה דולה מים לשדותיו והיה מתפרנס מהם .
גב. רב הונא היה דולה מים אך הוא היה דולה מים לשדותיו והיה מתפרנס מהם .


ו.ב יוסף שהיה נושא קורות לא היה עושה זאת לפרנסה אלא היה עושה זאת להתחמם בימים של שלג(הכסף משנה אומר אליבא דרש"י)
ו.ב יוסף שהיה נושא קורות לא היה עושה זאת לפרנסה אלא היה עושה זאת להתחמם בימים של שלג(הכסף משנה אומר אליבא דרש"י)

תפריט ניווט