9,908
עריכות
שורה 19: | שורה 19: | ||
<BR/>אבל הרמ"א ב'''דרכי משה''' (א) חלק על מרן, והעלה שיותר מסתבר שיברך 'שהחיינו' (ויישב בכך דברי הרשב"א בתשובה) כאשר מתה אשתו בלידה, וכן פסק ב'''הגהת שלחן ערוך''' (א), שאם מתה האשה בלידה, או האב קודם הלידה, יש לברך 'שהחיינו' שהרי אין כאן הטבה לאחריני. | <BR/>אבל הרמ"א ב'''דרכי משה''' (א) חלק על מרן, והעלה שיותר מסתבר שיברך 'שהחיינו' (ויישב בכך דברי הרשב"א בתשובה) כאשר מתה אשתו בלידה, וכן פסק ב'''הגהת שלחן ערוך''' (א), שאם מתה האשה בלידה, או האב קודם הלידה, יש לברך 'שהחיינו' שהרי אין כאן הטבה לאחריני. | ||
ב'''טורי זהב''' () כתב שהעיקר כדברי | ב'''טורי זהב''' (א) כתב שהעיקר כדברי הבית יוסף שגם כאשר מתה אשתו יש לו לברך הטוב והמיטיב, אמנם מטעם שונה, שעל כל פנים טוב לה לנפטרת בלידתו אף לאחר מיתתה. ולפי טעם זה יש גם לאשה לברך כאשר נפטר בעלה אפילו קודם הלידה, ודלא כדמשמע בבית יוסף. | ||
==ברכה על לידת בת== | |||
==יש לו כבר ילדים== | |||
==מהי בשורה טובה== | ==מהי בשורה טובה== | ||
ב'''גמרא''' (ברכות נט ב) ישנה קביעה ברורה, שעל הנאה המשותפת לאדם עם חבירו מברך את ברכת ההודאה "הטוב והמטיב", אולם ה'''רשב"א''' בתשובותיו (ד, עז) הגדיר שלא על כל הנאה משותפת הדברים אמורים: | ב'''גמרא''' (ברכות נט ב) ישנה קביעה ברורה, שעל הנאה המשותפת לאדם עם חבירו מברך את ברכת ההודאה "הטוב והמטיב", אולם ה'''רשב"א''' בתשובותיו (ד, עז) הגדיר שלא על כל הנאה משותפת הדברים אמורים: |