טיוטה:ברכת הדלקת נרות שבת
תעלומת הירושלמי הנעלם[עריכת קוד מקור]
מרדכי, מסכת שבת, פרק במה מדליקין, רמז רעג[עריכת קוד מקור]
הדלקה במקומה בעינן כתב ה"ר יעקב ישראל ה"ה לנר של שבת ובירושלמי דפ' הרואה גרסינן המדליק נר של שבת צריך לברך להדליק נר של שבת וכן ביום טוב של יום טוב ונראה דביום הכפורים בלא שבת אין מברכין על הדלקת הנר דלא חשו לשלום בית אלא בשבת מפני כבוד שבת.
הגהות מיימוניות, הלכות שבת, פרק ה, הלכה א[עריכת קוד מקור]
[שבת (דף כ"ג), אמר רב הונא הרגיל בנר הויין ליה בנים ת"ח, וכתב הטור ויש שמכוונין לעשות שתי פתילות אחת כנגד זכור ואחת כנגד שמור]. וכן ביום טוב נהגו להדליק נר וכן איתא בירושלמי פרק המביא כדי יין המדליק נר ביום טוב צריך לברך אשר קבמ"ו להדליק נר של יום טוב. ובפרק הרואה ירושלמי גרסינן להדליק נר לכבוד יום טוב ודכוותיה בשבת אומר לכבוד שבת. מצאתי בשם רבינו זצ"ל שמותר להדליק נר בבית לאכול בחצר אם ירצה. ורבינו שמחה משפיר"א היה רגיל לעשות כן, עיין בפרק ערבי פסחים.
ספר אור זרוע, חלק ב, הלכות ערב שבת, סימן יא[עריכת קוד מקור]
ואמרי' פרק הרואה בירושלמי המדליק נר בלילי יום טוב אומר אקבו"צ להדליק נר לכבוד יום טוב ואין צריך לומר זמן. בלילי שבת אומר אקבו"צ להדליק נר לכבוד שבת ופ' המביא כדי יין ירושלמי המדליק נר לילי יום טוב אומר אקבו"צ להדליק נר של יום טוב.