284
עריכות
שורה 200: | שורה 200: | ||
לדעת '''סמ"ג''' (לאוין קמ-קמא) ו'''סמ"ק''' צריך לחקור. כך פסקו '''בי"ו''' (צט ה ד"ה ומ"ש רבינו שנ"ל) ו'''רש"ל''' (יש"ש נט). הבי"ו הסביר את דברי ה'''טור''' שכתב שלא צריך לחקור עפ"י סברתו שאין חנ"נ בשאר איסורים. '''דרכי משה''' (ב) ו'''ש"ך''' (ט) ביארו מדבריו שבבשר בחלב כששייך דין חנ"נ לשיטתו, שצריך לחקור. | לדעת '''סמ"ג''' (לאוין קמ-קמא) ו'''סמ"ק''' צריך לחקור. כך פסקו '''בי"ו''' (צט ה ד"ה ומ"ש רבינו שנ"ל) ו'''רש"ל''' (יש"ש נט). הבי"ו הסביר את דברי ה'''טור''' שכתב שלא צריך לחקור עפ"י סברתו שאין חנ"נ בשאר איסורים. '''דרכי משה''' (ב) ו'''ש"ך''' (ט) ביארו מדבריו שבבשר בחלב כששייך דין חנ"נ לשיטתו, שצריך לחקור. | ||
'''רמ"א''' | '''רמ"א''' (צט ה) כתב שלא נוהגים לחקור. ט"ז ('''יא''') וש"ך ('''טז''') ביארו שהטעם הוא שלא מחזיקים איסור, ומשמע שהם מסכימים. אמנם ה'''ש"ך''' הביא בשם התו"ח שטוב להחמיר לכתחילה ולשאול. | ||
ה'''ט"ז''' (יא) הוסיף שההיתר לא לחקור שייך רק כאשר בעל התערובת לא אמר שהוסיף היתר. אך אם אמר לחכם שהוסיף היתר, אלא שלא אומר האם הוסיף לאחר שנפל האיסור או קודם לכן, בזה ודאי יש לחכם לחקור מתי הוסיף את ההיתר. | |||
== דין הקדרה == | == דין הקדרה == |
עריכות