הבדלים בין גרסאות בדף "ביטול איסור לכתחילה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 296: שורה 296:


==== כשתמיד משתמשים כך שיש פי שישים כנגד האיסור ====
==== כשתמיד משתמשים כך שיש פי שישים כנגד האיסור ====
ה'''שולחן ערוך''' כתב על פי ה'''ראב"ד'''<ref>'''ריב"ש''' (שמ"ט) ו'''ר"ן''' (עבודה זרה, יב, ב ד"ה איבעיא) הביאו דין זה בשם ה'''ראב"ד''' באיסורי משהו, אך בהגהות והערות על שולחן ערוך מהדורת פריעדמאן מופיע שהדברים לא מופיעים בדברי הראב"ד שלפנינו.</ref> וה'''רשב"א''' (תורת הבית הארוך, בית ד, שער ד, לו,א ובקצר לו, ב): {{ציטוטון|אם נבלע איסור מועט לתוך כלי בשר, אם דרכו של אותו כלי להשתמש בו בשפע היתר, '''מותר להשתמש בו לכתחלה''', כיון שהאיסור מועט ואי אפשר לבוא לידי נתינת טעם... ואפילו בבן יומו.|[https://he.wikisource.org/wiki/%D7%A9%D7%95%D7%9C%D7%97%D7%9F_%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%9A_%D7%99%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%93%D7%A2%D7%94_%D7%A6%D7%98_%D7%96&#124; שולחן ערוך, יורה דעה, צט, ז]}}.
ה'''שולחן ערוך''' כתב על פי ה'''ראב"ד'''<ref>'''ריב"ש''' (שמ"ט) ו'''ר"ן''' (עבודה זרה, יב, ב ד"ה איבעיא) הביאו דין זה בשם ה'''ראב"ד''' באיסורי משהו, אך בהגהות והערות על שולחן ערוך מהדורת פריעדמאן מופיע שהדברים לא מופיעים בדברי הראב"ד שלפנינו.</ref> וה'''רשב"א''' (תורת הבית הארוך, בית ד, שער ד, לו,א ובקצר לו, ב): {{ציטוטון|אם נבלע איסור מועט לתוך כלי בשר, אם דרכו של אותו כלי להשתמש בו בשפע היתר, '''מותר להשתמש בו לכתחלה''', כיון שהאיסור מועט ואי אפשר לבוא לידי נתינת טעם... ואפילו בבן יומו.|[https://he.wikisource.org/wiki/%D7%A9%D7%95%D7%9C%D7%97%D7%9F_%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%9A_%D7%99%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%93%D7%A2%D7%94_%D7%A6%D7%98_%D7%96&#124; שולחן ערוך יו"ד צט ז]}}.


'''בדה"ש''' (עז) הסביר שבמקרה כזה אין ביטול איסור לכתחילה מפני שלא מתכוון להנות מהאיסור אלא מהכלי, כפי שמבואר ב'''שו"ע''' (פד יג).
'''בדה"ש''' (עז) הסביר שבמקרה כזה אין ביטול איסור לכתחילה מפני שלא מתכוון להנות מהאיסור אלא מהכלי, כפי שמבואר ב'''שו"ע''' (פד יג).
284

עריכות

תפריט ניווט