הבדלים בין גרסאות בדף "תפילה בבית הכנסת"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 446 בתים ,  09:48, 10 ביוני 2018
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
<BR/>גם ה'''רא"ש''' (א ז) הביא דברי אבא בנימין, ולאחר מכן דברי ר' יוחנן<ref>בשם ר' יוסי ודלא כבגמרא לפנינו בשם רשב"י.</ref> שאין תפילתו של אדם נשמעת אלא בבית הכנסת בשעה שהציבור מתפללין, משמע שעיקר העניין הוא דווקא בבית הכנסת.
<BR/>גם ה'''רא"ש''' (א ז) הביא דברי אבא בנימין, ולאחר מכן דברי ר' יוחנן<ref>בשם ר' יוסי ודלא כבגמרא לפנינו בשם רשב"י.</ref> שאין תפילתו של אדם נשמעת אלא בבית הכנסת בשעה שהציבור מתפללין, משמע שעיקר העניין הוא דווקא בבית הכנסת.


== לכוון השעה שהציבור מתפללין ==
=== תפילה בבית הכנסת ===
'''רבנו יונה''' (ד א ד"ה אימתי עת רצון) כתב בשם הגאונים, שאפילו בשעה שאין האדם הולך לבית הכנסת, יש לו לשער שיתפלל בשעה שמתפללים הקהל.
<BR/>וכן כתב ה'''מאירי''' (ו א ד"ה כל) שאם אינו יכול להתפלל בבית כנסת, יתפלל בתוך ביתו בשעה שהציבור מתפללים.
 
== תפילה בבית הכנסת ==
כתב '''רבנו יונה''' (ד א ד"ה אימתי עת רצון) בשם הגאונים, שאפילו כשאין הציבור מתפללים, יש לו לאדם להתפלל בבית הכנסת, מפני שהוא מיוחד לתפילת ציבור, ולכן שם נשמעת התפילה יותר. אמנם אם תורתו אומנותו, מתפלל הוא בבית המדרש.
כתב '''רבנו יונה''' (ד א ד"ה אימתי עת רצון) בשם הגאונים, שאפילו כשאין הציבור מתפללים, יש לו לאדם להתפלל בבית הכנסת, מפני שהוא מיוחד לתפילת ציבור, ולכן שם נשמעת התפילה יותר. אמנם אם תורתו אומנותו, מתפלל הוא בבית המדרש.
 
לעומת זאת ב'''מאירי''' (ו א ד"ה כל) משמע שהמעלה של תפילה בבית הכנסת היא דווקא מפני הציבור, ולא הזכיר שגם יחיד המתפלל עדיף שיתפלל בבית כנסת.
ב'''מאירי''' (ו א ד"ה כל) משמע שהמעלה של תפילה בבית הכנסת היא מפני הציבור, אבל לא הזכיר שגם יחיד המתפלל עדיף שיתפלל בבית כנסת.


== סוגית הירושלמי ==
== סוגית הירושלמי ==

תפריט ניווט