9,905
עריכות
שורה 135: | שורה 135: | ||
ובאמת שכדברי האחרונים מפורש בתשב"ץ הנ"ל. | ובאמת שכדברי האחרונים מפורש בתשב"ץ הנ"ל. | ||
<BR/>וביאר ב'''באור הלכה''' שם שמלבד החיוב שיש על כל איש ישראל להדליק נר, יש חיוב שתהיה אורה בבית ששובת שם, ולכן אינו יכול להיפטר בברכת אשתו אא"כ שובת עמה בבית, שברכתה בחדר האכילה פוטרת את שאר החדרים, וכמו ב[[בדיקת חמץ]], אבל אין הברכה של אשתו יכולה לפטור הדלקה בבית אחר. | <BR/>וביאר ב'''באור הלכה''' שם שמלבד החיוב שיש על כל איש ישראל להדליק נר, יש חיוב שתהיה אורה בבית ששובת שם, ולכן אינו יכול להיפטר בברכת אשתו אא"כ שובת עמה בבית, שברכתה בחדר האכילה פוטרת את שאר החדרים, וכמו ב[[בדיקת חמץ]], אבל אין הברכה של אשתו יכולה לפטור הדלקה בבית אחר. | ||
<BR/> | <BR/>ובספר '''שמירת שבת כהלכתה''' (מג ז) למד מזה לכל מי שאין אשתו מדליקה מפני שאינה בבית או מאיזו סיבה, שחייב להדליק נרות בעצמו ולברך עליהם. | ||
===רווקים ורווקות=== | |||
בחורים רווקים ובנות רווקות הסמוכים על שלחן הוריהם ושובתים בבתיהם, אינם צריכים להדליק נר שבת, לפי שיוצאים בהדלקת אימם. <BR/> | |||
ואם שובתים במקום אחר, דינם כאיש השובת שלא עם אשתו, שאם יש להם מקום מיוחד ללון שם, צריכים להדליק ב[[חדרם]] בברכה, לפי שאין הם נפטרים בהדלקת אמם בביתה. כן הוא ב'''משנה ברורה''' (כח). ואם הם שובתים במקום שמדליקים שם נרות בברכה, דינם כדין [[#אורח]] דלהלן, שאם מדליקים עליהם בביתם, הרי הם יוצאים בזה ידי חובה, ואם לא, צריכים להשתתף בפרוטות. | |||
<BR/>וכל זה דווקא כאשר הם גרים בבתיהם יחד עם ההורים אלא שהולכים לשבות באופן חד פעמי במקום אחר, אבל אם הרווקים גרים שלא עם הוריהם, כגון בפנימייה וכד', אינם יוצאים בהדלקת הוריהם, וצריכים להדליק ב[[מקומם]] בברכה, אף אם אין להם מקום מיוחד. | |||
===אורח=== | ===אורח=== |