הבדלים בין גרסאות בדף "טעות וספק בברכות"

נוספו 283 בתים ,  16:01, 4 במרץ 2020
שורה 82: שורה 82:
עוד יש להביא דברי הרמב"ם ב'''שו"ת פאר הדור''' {{היברובוקס|1733|117|נא}} שענה לחכמי לוניל, שאין דבריו אמורים אלא בשכר היוצא מן הגפן, שאז כשבירך בורא פרי הגפן כשדעתו בתחילת הברכה לומר 'שהכל נהיה בדברו' יצא ידי חובה, אבל בשכר של שעורים שאינו כיוצא בו לא יצא ידי חובה. כי בודאי אדם שיקח בידו תמר על דעת לברך 'בורא פרי העץ' וסיים 'המוציא לחם מן הארץ' היעלה על דעת שיצא ידי חובה? אלא ודאי שבשכר של יין הדברים אמורים.  
עוד יש להביא דברי הרמב"ם ב'''שו"ת פאר הדור''' {{היברובוקס|1733|117|נא}} שענה לחכמי לוניל, שאין דבריו אמורים אלא בשכר היוצא מן הגפן, שאז כשבירך בורא פרי הגפן כשדעתו בתחילת הברכה לומר 'שהכל נהיה בדברו' יצא ידי חובה, אבל בשכר של שעורים שאינו כיוצא בו לא יצא ידי חובה. כי בודאי אדם שיקח בידו תמר על דעת לברך 'בורא פרי העץ' וסיים 'המוציא לחם מן הארץ' היעלה על דעת שיצא ידי חובה? אלא ודאי שבשכר של יין הדברים אמורים.  
דברי הרמב"ם הללו הובאו ב'''מגדל עוז'''.
דברי הרמב"ם הללו הובאו ב'''מגדל עוז'''.
<BR/>בספר '''אורחות חיים''' (א ברכות לג) נראה שהסכים לדברי הרמב"ם וכתב שגם הרי"ף והרשב"א פסקו כן, אמנם סייג דבריו שזהו דווקא בשכר היוצא מן הגפן כדברי הרמב"ם בתשובה.


===המפרשים על הרמב"ם===
===המפרשים על הרמב"ם===