391
עריכות
מ (←"לפני עיוור" ו"מסייע ידי עוברי עבירה" באשה: עיצוב) |
|||
שורה 211: | שורה 211: | ||
<big>ולגבי איסור מסייע ידי עוברי עבירה</big> | <big>ולגבי איסור מסייע ידי עוברי עבירה</big> | ||
דעת הרא"ש (ברכות פ"ג סי' י"ג) שאשה אינה בדין ערבות, וכ"כ רבינו יונה שם בשם ר"י, ובדגמ"ר (או"ח רע"א) מסופק אם אנשים בכלל ערבות לנשים. וכתב בשו"ת יד רמה (פוקס) יו"ד ק"א, שלפי הצד שמקור איסור מסייע הוא מדין ערבות, א"כ להנ"ל אין לאשה ובאשה את איסור זה. וכדעת הרא"ש ור"י, כך גם ס"ל לצל"ח (ברכות כ'), ועי' ע"ז בשו"ת צי"א חט"ו ריש סי' ל"ב, וכתב שם שאף שאין דין ערבות יש דין תוכחה, (שו"ת הלכות קטנות ח"א סי' קל"ב), וא"כ יל"ד לכאו' לגבי מסייע, אך בשד"ח ושעה"צ כתבו דמיירי באין יכול להוכיח, אך א"כ יל"ד גם על דין ערבות אם שייך. וע"ע בצי"א שם שיש אומרים שאשתו של אדם כן ערבה עליו כי בידה להוכיחו. | דעת הרא"ש (ברכות פ"ג סי' י"ג) שאשה אינה בדין ערבות, וכ"כ רבינו יונה שם בשם ר"י, ובדגמ"ר (או"ח רע"א) מסופק אם אנשים בכלל ערבות לנשים. וכתב בשו"ת יד רמה (פוקס) יו"ד ק"א, שלפי הצד שמקור איסור מסייע הוא מדין ערבות, א"כ להנ"ל אין לאשה ובאשה את איסור זה. וכדעת הרא"ש ור"י, כך גם ס"ל לצל"ח (ברכות כ'), ועי' ע"ז בשו"ת צי"א חט"ו ריש סי' ל"ב, וכתב שם שאף שאין דין ערבות יש דין תוכחה, (שו"ת הלכות קטנות ח"א סי' קל"ב), וא"כ יל"ד לכאו' לגבי מסייע, אך בשד"ח ושעה"צ כתבו דמיירי באין יכול להוכיח, אך א"כ יל"ד גם על דין ערבות אם שייך. וע"ע בצי"א שם שיש אומרים שאשתו של אדם כן ערבה עליו כי בידה להוכיחו. | ||
עריכות