הבדלים בין גרסאות בדף "חובת קידוש בשבת ויום טוב"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 22: שורה 22:
הגר"א פסק כשיטת השולחן ערוך. אמנם ה"שער הציון" מביא את המרש"ל והב"ח שמחמירים בכך. המשנה ברורה מחמיר שעל כל פנים לא תוציא אנשים שאינם מבני ביתה כי זילא מילתא.
הגר"א פסק כשיטת השולחן ערוך. אמנם ה"שער הציון" מביא את המרש"ל והב"ח שמחמירים בכך. המשנה ברורה מחמיר שעל כל פנים לא תוציא אנשים שאינם מבני ביתה כי זילא מילתא.


===חיוב קטן בקידוש===
===חיוב קטים בקידוש===
הראשון שהתייחס לדיון האם קטנים חייבים בקידוש הוא ר‘ שמואל הנגיד (הובא ב: [https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9385&st=&pgnum=239&hilite= ספר העתים קנה]) שכתב כי קטן כיון שאינו מחויב בקידוש אינו מוציא אחרים ידי חובתם.
הראשון שהתייחס לדיון האם קטנים חייבים בקידוש הוא '''רבי שמואל הנגיד''' (הובא ב: [https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9385&st=&pgnum=239&hilite= ספר העתים קנה]) שכתב כי קטן כיון שאינו מחויב בקידוש אינו מוציא אחרים ידי חובתם.


לשיטת הדרך חיים קטן שלא התפלל עדיין והגיע לגיל חינוך יכול להוציא גדול. אולם כשהתפלל, זה תרי דרבנן ולא מוציא. המשנה ברורה מפקפק בכך וטוען כי יש להימנע מלצאת ידי חובה על ידי קטן.
לשיטת הדרך חיים קטן שלא התפלל עדיין והגיע לגיל חינוך יכול להוציא גדול. אולם כשהתפלל, זה תרי דרבנן ולא מוציא. המשנה ברורה מפקפק בכך וטוען כי יש להימנע מלצאת ידי חובה על ידי קטן.
82

עריכות

תפריט ניווט