הבדלים בין גרסאות בדף "ברכת הגומל"

(קידוד קישורים)
שורה 176: שורה 176:
ב'''ארחות חיים''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40307&st=&pgnum=60&hilite= (שני וחמישי כד)] מצאנו נוסח שונה: 'הגומל לחייבים טובות שגמלני כרחמיו וכרוב חסדיו'. וכן הוא ב'''כלבו''' (כ). אמנם במקום אחר כתב (פז) הנוסח 'הגומל לחייבים טובות'.
ב'''ארחות חיים''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40307&st=&pgnum=60&hilite= (שני וחמישי כד)] מצאנו נוסח שונה: 'הגומל לחייבים טובות שגמלני כרחמיו וכרוב חסדיו'. וכן הוא ב'''כלבו''' (כ). אמנם במקום אחר כתב (פז) הנוסח 'הגומל לחייבים טובות'.
<BR />גם ב'''מנהג מרשילייא''' (תפילה לימות החול 102) הנוסח רק 'הגומל לחייבים טובות', וכן הנוסח בספר '''אהל מועד''' (שער הברכות ג א, שער הרפואה ב).
<BR />גם ב'''מנהג מרשילייא''' (תפילה לימות החול 102) הנוסח רק 'הגומל לחייבים טובות', וכן הנוסח בספר '''אהל מועד''' (שער הברכות ג א, שער הרפואה ב).
בסידור '''{{היברובוקס|16091|64|תהלת ה'|סוגריים=לא}}''' נדפס נוסח הברכה 'הגומל לחיבים טובות שגמלני טוב'. וב'''נזר התורה''' {{היברובוקס|36027|273|ניסן תשס"ח עמ' רעג}} בשם ספר '''ועלהו לא יבול''' (א עמ' קטו) מובא שכן בירך '''רבי שלמה זלמן אוירבך'''.


ב'''ארחות חיים''' (א סעודה ט) תמה למה מברכים הגומל ב'ה' בתחילה, שהרי לגבי 'המוציא' מברכים כן רק בגלל שנקט לשון הפסוק.
ב'''ארחות חיים''' (א סעודה ט) תמה למה מברכים הגומל ב'ה' בתחילה, שהרי לגבי 'המוציא' מברכים כן רק בגלל שנקט לשון הפסוק.
שורה 191: שורה 193:
ב'''שלחן ערוך''' (ב) כתב שיענו השומעים: 'מי שגמלך כל טוב הוא יגמלך כל טוב סלה'.
ב'''שלחן ערוך''' (ב) כתב שיענו השומעים: 'מי שגמלך כל טוב הוא יגמלך כל טוב סלה'.
<BR />אבל הרב '''בן איש חי''' כתב (א עקב א) שיענו 'האל שגמלך...'.
<BR />אבל הרב '''בן איש חי''' כתב (א עקב א) שיענו 'האל שגמלך...'.
בסידור '''{{היברובוקס|16091|64|תהלת ה'|סוגריים=לא}}''' נדפס שעונים: 'אמן. מי שגמלך טוב הוא יגמלך כל טוב סלה'.


==בפני עשרה==
==בפני עשרה==
450

עריכות