הבדלים בין גרסאות בדף "ברכת הגומל"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
←‏כשאחר מברך: הגהה, תקלדה
מ (←‏כשאחר מברך: הגהה, תקלדה)
שורה 272: שורה 272:
ב'''שיטה מקובצת''' {{היברובוקס|40680|64|ד"ה אמר}} כתב שיוצא אף על פי שהמברך לא התכוון להוציאו.
ב'''שיטה מקובצת''' {{היברובוקס|40680|64|ד"ה אמר}} כתב שיוצא אף על פי שהמברך לא התכוון להוציאו.


וב'''עולת תמיד''' {{היברובוקס|21386|116|ד}} כתב שצריך המברך לכוון להוציאו, כמו בכל פעם שאחד מוציא את חברו, שצריך לכוון להוציאו כמפורש ב'''שולחן ערוך''' {{היברובוקס|14164|238|ריג ג}}. אבל ב'''אליה רבה''' {{היברובוקס|7767|162|ט}} כתב לחלק שמה שאמרו שצריך המברך לכוון להוציאו הוא רק בשאר ברכות שאין מברכים בלשון נוכח, מה שאין כן כאן שאומר "אשר גמלך". וכן כתבו ב'''פרי מגדים''' {{היברובוקס|40464|118|משבצות זהב ג}}, ב'''נהר שלום''' {{היברובוקס|7945|112|ט}}, וב'''שער הציון''' {{היברובוקס|14164|256|ט}} שאף על גב שלא כיוון להוציאו יצא.
וב'''עולת תמיד''' {{היברובוקס|21386|116|ד}} כתב שצריך המברך לכוון להוציאו, כמו בכל פעם שאחד מוציא את חברו, שצריך לכוון להוציאו כמפורש ב'''שולחן ערוך''' {{היברובוקס|14164|238|ריג ג}}. אבל ב'''אליה רבה''' {{היברובוקס|7767|162|ט}} כתב לחלק שמה שאמרו שצריך המברך לכוון להוציאו הוא רק בשאר ברכות שאין מברכים בלשון נוכח, מה שאין כן כאן שאומר "אשר גמלך". וכן כתבו ב'''פרי מגדים''' {{היברובוקס|40464|118|משבצות זהב ב}}, ב'''נהר שלום''' {{היברובוקס|7945|112|ט}}, וב'''שער הציון''' {{היברובוקס|14164|256|ט}}, שאף על גב שלא כיוון להוציאו יצא.


===כוונת המתברך לצאת===
===כוונת המתברך לצאת===
כתב ב'''עולת תמיד''' {{היברובוקס|21386|116|ד}} שצריך שיכוון לצאת בה ידי חובתו, וכן כתב ב'''אליה רבה''' {{היברובוקס|7767|162|ט-י}} וב'''פרי מגדים''' {{היברובוקס|40464|118|משבצות זהב ג}} וב'''משנה ברורה''' {{היברובוקס|14164|256|יא}}. והוסיף ב'''אליה רבה''' {{היברובוקס|7767|162|י}} שאם לא כוון לצאת, אף שענה אמן, לא יצא.
כתב ב'''עולת תמיד''' {{היברובוקס|21386|116|ד}} שצריך שיכוון לצאת בה ידי חובתו, וכן כתב ב'''אליה רבה''' {{היברובוקס|7767|162|ט-י}}, ב'''פרי מגדים''' {{היברובוקס|40464|118|משבצות זהב ב}}, וב'''משנה ברורה''' {{היברובוקס|14164|256|יא}}. והוסיף ב'''אליה רבה''' {{היברובוקס|7767|162|י}} שאם לא כוון לצאת, אף שענה אמן, לא יצא.


וב'''נהר שלום''' {{היברובוקס|7945|112|ט}} כתב שאפילו בלי דעת השומע יצא.
וב'''נהר שלום''' {{היברובוקס|7945|112|ט}} כתב שאפילו בלי דעת השומע יצא.
450

עריכות

תפריט ניווט