171
עריכות
שורה 136: | שורה 136: | ||
הביא ה'''ש"ך''' ([http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9726&st=&pgnum=72 פב כללי מיגו אות ו]) דברי '''דרכי משה''' וה'''סמ"ע''' בשם ה'''ר"ן''', וכן הביא דעת ה'''נימוקי יוסף''', שאין אומרים מיגו דהעזה. | הביא ה'''ש"ך''' ([http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9726&st=&pgnum=72 פב כללי מיגו אות ו]) דברי '''דרכי משה''' וה'''סמ"ע''' בשם ה'''ר"ן''', וכן הביא דעת ה'''נימוקי יוסף''', שאין אומרים מיגו דהעזה. | ||
והשיג עליהם ה'''ש"ך''' באריכות, והוכיח בשם ראשונים רבים דאמרינן מיגו דהעזה. ופסק ה'''ש"ך''' שאמרינן מיגו דהעזה כדי להיפטר ממון ואין אומרים מיגו דהעזה כדי להיפטר משבועה. וכך פסק גם בספר '''קצות החושן''' ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=8994&st=&pgnum=28 פב | והשיג עליהם ה'''ש"ך''' באריכות, והוכיח בשם ראשונים רבים דאמרינן מיגו דהעזה. ופסק ה'''ש"ך''' שאמרינן מיגו דהעזה כדי להיפטר ממון ואין אומרים מיגו דהעזה כדי להיפטר משבועה. וכך פסק גם בספר '''קצות החושן''' ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=8994&st=&pgnum=28 פב יד]). | ||
ה'''אמרי ברוך''' תמה על השגת הש"ך, שהרי גם הנמו"י מודה שלעניין ממון אמרינן מיגו דהעזה, וכל מה שאמר הנמו"י שלא אמרינן מיגו דהעזה הוא רק לעניין שבועה, כהסבר בסוגיית 'עיזי דאכלי חושלא' מדוע צריך התובע להישבע, אך לא לעניין ממון. | ה'''אמרי ברוך''' תמה על השגת הש"ך, שהרי גם הנמו"י מודה שלעניין ממון אמרינן מיגו דהעזה, וכל מה שאמר הנמו"י שלא אמרינן מיגו דהעזה הוא רק לעניין שבועה, כהסבר בסוגיית 'עיזי דאכלי חושלא' מדוע צריך התובע להישבע, אך לא לעניין ממון. |
עריכות