53
עריכות
שורה 32: | שורה 32: | ||
ה'''טור''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=cm_x8424 (חושן משפט כח יב)] הביא את דעת הרמב"ם ולאחריה את שיטת ר"ת ולא הכריע באופן מפורש. | ה'''טור''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=cm_x8424 (חושן משפט כח יב)] הביא את דעת הרמב"ם ולאחריה את שיטת ר"ת ולא הכריע באופן מפורש. | ||
ה'''סמ"ע''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=cm_x10316 (קמו יא)] מוכיח שהטור מסכים עם ר"ת מכך שהביא אותו אחרי הרמב"ם. יש לכך ראיה מדברי הטור [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=cm_x9817 (קמו ה)] לגבי מחאה שנעשתה בפני שניים שכותבים אותה גם אם המוחה לא אמר לעדים לכתוב, לדעת הרמב"ם צריך לכתוב את המחאה בלשון שליחות כדי שניתן יהיה לקבלה בבית דין, אבל לדעת ר"ת בכל לשון שיכתבו העדים ניתן יהיה לקבל את המחאה. מכך שהטור לא כתב באיזו לשון העדים צריכים לכתוב את המחאה נראה שהוא סובר כר"ת. | ה'''סמ"ע''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=cm_x10316 (קמו יא)] מוכיח שהטור מסכים עם ר"ת מכך שהביא אותו אחרי הרמב"ם. יש לכך ראיה מדברי הטור [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=cm_x9817 (קמו ה)] לגבי [[מחאה]] שנעשתה בפני שניים שכותבים אותה גם אם המוחה לא אמר לעדים לכתוב, לדעת הרמב"ם צריך לכתוב את המחאה בלשון שליחות כדי שניתן יהיה לקבלה בבית דין, אבל לדעת ר"ת בכל לשון שיכתבו העדים ניתן יהיה לקבל את המחאה. מכך שהטור לא כתב באיזו לשון העדים צריכים לכתוב את המחאה נראה שהוא סובר כר"ת. | ||
ה'''קצות''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=cm_x10316 (קמו ג)] חולק על הסמ"ע ולדעתו הטור פוסק כשיטת הרמב"ן ולכן לא כתב באיזה לשון צריכים העדים לכתוב את המחאה. לדעת הרמב"ן, אין זה משנה באיזה לשון כתבו העדים את המחאה שהרי עדות בשטר מתקבלת רק אם היא כתובה בנוסח של שטר מקנה אבל במחאה שהיא איננה קניין לא שייך נוסח זה. לכן גם לשון שליחות לא הייתה אמורה להועיל אבל תיקנו חכמים לקבל את שטר המחאה כיוון שהחזקה בקרקע מתבטלת בעדות כלשהיא. | ה'''קצות''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=cm_x10316 (קמו ג)] חולק על הסמ"ע ולדעתו הטור פוסק כשיטת הרמב"ן ולכן לא כתב באיזה לשון צריכים העדים לכתוב את המחאה. לדעת הרמב"ן, אין זה משנה באיזה לשון כתבו העדים את המחאה שהרי עדות בשטר מתקבלת רק אם היא כתובה בנוסח של שטר מקנה אבל במחאה שהיא איננה קניין לא שייך נוסח זה. לכן גם לשון שליחות לא הייתה אמורה להועיל אבל תיקנו חכמים לקבל את שטר המחאה כיוון שהחזקה בקרקע מתבטלת בעדות כלשהיא. |
עריכות