9,964
עריכות
שורה 32: | שורה 32: | ||
ה'''שלחן ערוך''' הזכיר הלכה זו של כיוון המיטה פעמיים. פעם אחת בהלכות השכמת הבוקר (אורח חיים ג ו), שם כתב שאסור לישן בין מזרח למערב אם אשתו עמו, ושנכון להיזהר אף כשאין אשתו עמו. וכן להלן בהלכות צניעות (אורח חיים רמ יז), כתב שמטה שישן בה עם אשתו צריך שתהיה ראשה ומרגלותיה כלפי צפון ודרום. | ה'''שלחן ערוך''' הזכיר הלכה זו של כיוון המיטה פעמיים. פעם אחת בהלכות השכמת הבוקר (אורח חיים ג ו), שם כתב שאסור לישן בין מזרח למערב אם אשתו עמו, ושנכון להיזהר אף כשאין אשתו עמו. וכן להלן בהלכות צניעות (אורח חיים רמ יז), כתב שמטה שישן בה עם אשתו צריך שתהיה ראשה ומרגלותיה כלפי צפון ודרום. | ||
ב'''מחצית השקל''' (ז) כתב שגם בשו"ע לא מפורש אם כוונתו שאורך המיטה יהיה בין מזרח למערב או שמא הרוחב. אך ב'''פרי מגדים''' (אשל אברהם ז) כתב שאין לפרש בשולחן ערוך אלא כפירוש רש"י, שהמיטה תהיה ראשה ומרגלותיה לצפון ודרום, שהרי כן מפורש בסימן ר"מ. | ב'''מחצית השקל''' (ז) כתב שגם בשו"ע לא מפורש אם כוונתו שאורך המיטה יהיה בין מזרח למערב או שמא הרוחב. אך ב'''פרי מגדים''' (אשל אברהם ז) כתב שאין לפרש בשולחן ערוך אלא כפירוש רש"י, שהמיטה תהיה ראשה ומרגלותיה לצפון ודרום, שהרי כן מפורש בסימן ר"מ. וכן הבין ה'''לבוש''' (ו). | ||
<BR/>עוד הוסיף הלבוש, שאין חילוק בזה בין ארץ ישראל לבין חוץ לארץ, שהא דאמרינן שכינה במערב הוא לגבי כל העולם. וכן אין חילוק בין מקום בלי מחיצות למקום עם מחיצות, ואפילו אין אשתו עמו נכון להיזהר מפני כבוד השכינה. | |||
== הערות שוליים == | == הערות שוליים == |